نخستین رساله دکتری روابط‌عمومی در دانشگاه صنعا با تمرکز بر راهبردهای تبلیغات
تقویت پژوهش‌های بومی در حوزه روابط‌عمومی و تبلیغات، زیربنای توسعه علمی، تصمیم‌سازی آگاهانه و ارتقای حرفه‌ای ارتباطات در جهان عرب است.

این خبر به دریافت مدرک دکتری روابط‌عمومی توسط عبده علی الصوفی از دانشگاه صنعا می‌پردازد؛ پژوهشی که با تمرکز بر راهبردهای تبلیغات محصولات داخلی و خارجی و ارتباط آن با نیازها و انتظارات مصرف‌کنندگان، به‌عنوان نخستین رساله دکتری ارتباطات بازاریابی یکپارچه در یمن معرفی شده و گامی مهم در توسعه مطالعات علمی روابط‌عمومی و تبلیغات به‌شمار می‌رود.


تاریخ انتشار: ۱۰ دسامبر ۲۰۲۵
منبع: خبرگزاری سبأ یمن – بخش صنعا


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || پژوهشگر یمنی، عبده علی الصوفی، موفق به دریافت مدرک دکتری با درجه عالی از گروه روابط‌عمومی و تبلیغات دانشکده رسانه دانشگاه صنعا شد. این مدرک برای رساله‌ای با عنوان «راهبردهای بازاریابی به‌کاررفته در تبلیغات محصولات داخلی و خارجی و ارتباط آن با نیازها و انتظارات مصرف‌کنندگان نسبت به نشان‌های تجاری» به وی اعطا گردید.

جلسه دفاع و ارزیابی این رساله با حضور هیئت داوران تخصصی برگزار شد. ریاست هیئت داوران بر عهده دکتر حسن عبدالله دراجه به‌عنوان داور خارجی از دانشگاه الحدیده بود. دکتر عبدالرحیم الشواری به‌عنوان داور داخلی از دانشگاه صنعا و دکتر عمر ابرین به‌عنوان استاد راهنما از همان دانشگاه، دیگر اعضای این هیئت علمی را تشکیل می‌دادند.

در جریان ارزیابی، هیئت داوران با اشاره به عمق نظری، انسجام روش‌شناختی و کاربردی‌بودن یافته‌های پژوهش، رساله را شایسته درجه عالی دانستند. این پژوهش با تمرکز بر تحلیل راهبردهای تبلیغاتی در بازارهای داخلی و خارجی و سنجش تأثیر آن‌ها بر نیازها و انتظارات مصرف‌کنندگان، تصویری روشن از پیوند میان تبلیغات، بازاریابی و انتخاب نشان‌های تجاری ارائه می‌دهد.

هیئت داوران همچنین توصیه کرد این رساله به‌صورت چاپی منتشر و در میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی مبادله شود. به باور آنان، این اثر نخستین رساله دکتری در حوزه ارتباطات بازاریابی یکپارچه در سطح کشور یمن به‌شمار می‌رود و می‌تواند مبنایی علمی برای پژوهش‌های آتی در حوزه روابط‌عمومی، تبلیغات و رفتار مصرف‌کننده باشد.

انتشار چنین پژوهشی، نشان‌دهنده رشد مطالعات تخصصی روابط عمومی و تبلیغات در دانشگاه‌های منطقه و اهمیت روزافزون نگاه علمی به نقش ارتباطات بازاریابی در شکل‌دهی نیازها و انتظارات مخاطبان و مصرف‌کنندگان است.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمان‌های مختلف، می‌توانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.

انتهای پیام/