به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از پی آر نیوز، تنها 32 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر Gallup گفتند که آن ها “به میزان زیادی به رسانه ها اعتماد دارند”.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– بسیاری از بررسی ها نشان دهنده کاهش تدریجی در اعتماد به رسانه هاست.
به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از پی آر نیوز، تنها 32 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر Gallup گفتند که آن ها “به میزان زیادی به رسانه ها اعتماد دارند”.
بر اساس گزارش 2017 Edelman Trust Barometer، اعتماد به رسانه ها (43 درصد) با شتاب کاهش یافته و به پایین ترین نرخ خود در تمام ادوار در 17 کشور رسیده است.
اعتماد به دولت، تجارت و سازمان های غیر دولتی (NGO ها) نیز سقوط کرده است. تجارت، به عنوان تنها بخشی که می تواند تفاوت ایجاد کند، مطرح است. از هر چهار پاسخ دهنده سه نفر موافق بودند که یک شرکت می تواند اقداماتی را انجام دهد تا هم سود خود را افزایش دهد و هم سبب بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی در جامعه ای که در آن حضور دارد، شود.
از آنجا که عدم اعتماد عمومی به رسانه ها به اعتماد مردم به اطلاعیه های خبری شرکت ها آسیب می زند، کسب و کارها و متخصصین روابط عمومی آن ها، علاقه زیادی به بهبود شهرت و اعتبار رسانه ها دارند.
|
نظر بدهید