نامه یک کارشناس روابط عمومی به منتخب ملت

  

استفاده ازکلید بنفش نیاز به اعتدال دارد
شارا– امیر انصار نخستین مدیر روابط عمومی الکترونیک ایران در نامه ای که برای دکتر حسن روحانی یازدهمین  رئیس جمهور منتخب  ایران  ارسال کرد، ضمن تبریک پیروزی وی ، با اشاره وتأکید بر برخی از شعارهای انتخاباتی کمپین تبلیغاتی دکتر روحانی ، به برخی از مشکلات جامعه روابط عمومی ایران اشاره کرده است.
وی با اظهار امیدواری در خصوص موفقیت کابینه یازدهم در اداره کشور از رئیس جمهور منتخب خواستار توجه ویژه ای به حل مشکلات جامعه روابط عمومی ایران و رفع عقب ماندگی موجود در این حوزه از دنیای جدید شده است.
متن کامل نامه بشرح زیر است:


جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور منتخب دوره یازدهم ریاست جمهوری اسلامی ایران
با سلام وضمن تبریک انتخاب جنابعالی به عنوان یازدهمین رئیس جمهور ایران، اینجانب امیر انصار به عنوان نخستین مدیر روابط عمومی الکترونیک ایران به نکاتی چند برای استحضار جنابعالی  اشاره می کنم.
1- جنابعالی با نماد “کلید” وارد عرصه انتخابات شده وشعار باز کردن قفل های تاریخی فرهنگ، هنر وسیاست و… این سرزمین را سر داده اید که البته خواست تاریخی مردم ایران زمین نیز بوده وانتخاب شما مهر تأییدی بر این امر است.
2- جنابعالی رنگ “بنفش” را به عنوان رنگ اصلی تبلیغاتی خود انتخاب کرده اید که صرفنظر از دلیل انتخاب آن وخوشحالی بابت استفاده از یک رنگ غیر کلیشه ای که هیجان در آن جریان دارد، مطمئن هستم به خوبی می دانید که این رنگ ترکیبی از رنگ های اصلی است واین به مشیء شما نزدیکتر است.
3- شما با شعار” اعتدال” و”میانه روی” به صحنه انتخابات وارد شدید و پیام های تبریک متنوع وبی شماری که از سوی سران داخل کشور وخارج کشور برای جنابعالی ارسال شده تأیید کننده این امر است که نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح جهان نیز این امید می رود که جنابعالی تبیین کننده مشیء اعتدال ومیانه روی باشید.
4- “تدبیر” و” امید” دو کلید واژه اصلی کمپین شما در دوره تبلیغات انتخاباتی بود و استقبال مردمی از انتخاب جنابعالی وشادی وسروری که بعد از انتخاب شما صورت گرفت نیز نیاز جامعه به تدبیر و افزایش امیدواری در سطح عمومی جامعه را گوشزد می کند.
5- به خوبی آگاهم همچنان که در مرکز مطالعات وتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده از “کارآمدان و نخبگان” به عنوان کارشناس و مدیر در دستور کار جنابعالی قرار داشته، هم اکنون نیز استفاده از این اصل در ستاد انتخاباتی جنابعالی سبب پیروزی شما والبته گفتمان اعتدال در این زمانه تاریخی شده است که امید می رود این مشی ء پسندیده در تشکیل کابینه تداوم یابد.


برآیند این نکات خواهد گفت که: استفاده از کلید “بنفشی” که با “تدبیر” کارآمدان و”امید” مردمی به دست آورده اید نیاز به “اعتدال” و”میانه روی” دارد که البته به مرام شما نزدیک تر است.
در پایان ضمن اظهار امیدواری قلبی برای جنابعالی وسایر همکاران شما در کابینه یازدهم برای موفقیت هر چه بیشتر در اداره مناسب کشور، عرض می کنم که اگرچه همیشه شنیده ایم که روابط عمومی گوش وچشم یک مجموعه است ولیکن امروزه روابط عمومی در جهان به سلسله اعصابی می ماند که از خواب وخستگی مبرا�’ است و به لحظه  هرگونه احساسی را  انتقال می دهد ولی اندوهناکم از این که اعتراف کنم جامعه روابط عمومی ایران از مشکلات ومسائلی رنج می برد که متأسفانه نگاه غیر کارشناسی به این جامعه نزدیک به صد هزار نفری از عمده ترین رنج های تاریخی جامعه روابط عمومی است که فقط برای جلب توجه جنابعالی به آن اشاره کردم واگر صلاح دانستید قطعاً به همراه جمعی از بزرگان این جامعه برای عرض تبریک و نیز اعلام راهکارهای خود خدمت خواهیم رسید.
همچنین از سوی خود  و با کسب اجازه از محضر بزرگان حوزه ارتباطات این تعهد را می نمایم که پشتیبان طرح ها وایده های جنابعالی در اداره امور کشور باشیم .