موفقیت روابط‌عمومی ها در گرو ارتقا و بروز رسانی مهارت هاست

ریتا رحمانی رییس گروه روابط‌عمومی سازمان شیلات در آغاز وبینار آموزشی خبرنویسی مدرن ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به کلیه همکاران؛ با اشاره به جایگاه مهم و برجسته روابط‌عمومی به عنوان پل ارتباطی سازمان ها با رسانه های جمعی و افکار عمومی گفت: روابط‌عمومی یک علم است و همانند همه علوم از ویژگی تازگی و تغییر برخوردار است بنابراین مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی باید همراه با تغییرات و تحولات این حوزه، دانسته ها و مهارت های خود را بروز رسانی کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || به همت روابط‌عمومی سازمان شیلات ایران، وبینار آموزشی خبرنویسی مدرن ویژه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی شیلات استان های سراسر کشور در تاریخ 4 شهریورماه 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان شیلات ایران، ریتا رحمانی رییس گروه روابط‌عمومی سازمان شیلات در آغاز وبینار آموزشی خبرنویسی مدرن ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به کلیه همکاران؛ با اشاره به جایگاه مهم و برجسته روابط‌عمومی به عنوان پل ارتباطی سازمان ها با رسانه های جمعی و افکار عمومی گفت: روابط‌عمومی یک علم است و همانند همه علوم از ویژگی تازگی و تغییر برخوردار است بنابراین مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی باید همراه با تغییرات و تحولات این حوزه، دانسته ها و مهارت های خود را بروز رسانی کنند.


وی افزود: روابط‌عمومی‌ متشکل از مجموعه ای از مهارت هاست که ضمن اطلاع رسانی، چرخه اطلاعاتی بین مدیران سازمان متبوع، مردم و رسانه ها را به صورت مستمر رصد و پایش می کند.


رحمانی بهره گیری از ابزار‌های الکترونیکی و ارتباطی نوین را برای تلاشگران و فعالان این عرصه امری اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد: گذراندن بسته های آموزشی و دستیابی به مهارت‌های روابط‌عمومی موفقیت و پویایی هر چه بیش تر کارشناسان و صاحب نظران این حوزه را تضمین می کند.


رحمانی یادآور شد: روابط‌عمومی پویا و الکترونیک یکی از شاخص های روابط‌عمومی مدرن و تخصصی به شمار می رود و در این راستا فعالیت اصلی روابط‌عمومی ها صرفاً اطلاع سانی نیست و انتظار می رود مفاهیم شیلاتی با بهره گیری از خلاقیت، مهارت های کاربردی و دانش روز در رویکردی جدید به افکار عمومی و جامعه بهره بردار عرضه شود.

وحید زندی مدرس این دوره آموزشی نیز در ادامه با بیان اصول و ساختار کلی خبر نویسی از جمله عناصر و ارزش های خبری، برخورداری از مهارت های نوشتاری، وحدت موضوعی گزارش، رعایت ضوابط اداری و حفظ منافع و سیاستگذاری دستگاه اجرایی متبوع، پرهیز از تعریف، تمجید و تبلیغ، خودداری از ارائه موضوعات کم ارزش، چالشی و اختلاف برانگیز را در فضایی مشارکتی و پرسش و پاسخ بین افراد حاضر در کارگاه آموزشی تشریح و مورد بحث و بررسی قرار داد.

گفتنی است، این دوره که با حضور 45 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه روابط‌عمومی شیلات سراسر کشور به صورت حضوری و آنلاین و به صورت تعامل دو طرفه و پرسش و پاسخ برگزار شد، مورد توجه قرار گرفت و با توجه به استقبال بسیار خوب مدیران و کارشناسان مربوطه در برگزاری این کارگاه آموزشی پیشنهاد شد؛ این دوره ها به منظور ارتقاء و بروز رسانی دانش تخصصی کارشناسان و مدیران روابط‌عمومی به صورت مستمر و با عناوین و سرفصل های کاربردی برگزار شود.

این وبینار آموزشی، ازدوره های آموزشی ضمن خدمت مصوب کارکنان دستگا ههای اجرایی است که در پایان آن به حاضران، گواهی شرکت دردوره اعطا می شود.
لازم به ذکراست طبق ییشنهاد مدرس دوره، مقرر شد بعنوان تمرین، حاضران نسبت به تنظیم وارسال خبر این دوره آموزشی و ارسال آن اقدام کنند که از بین اخبار ارسالی، روابط‌عمومی شیلات استان خوزستان در تنظیم خبر با توجه به موارد آموزش داده شده به عنوان روابط‌عمومی برتر انتخاب شد.

 

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>