مقالات بلند

اگر می‌خواهید درباره موضوعی که ارزش خبری چندانی ندارد مقاله بلندی بنویسید، می‌توانید یک بیانیه خبری معمولی تهیه کنید، اما اگر بیانیه مطبوعاتی خود را در قالب مقالات بلند ارائه کنید موفقیت بیشتری خواهید داشت.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) وقتی هیچ خبر داغ خاصی برای انتشار ندارید و می‌خواهید از فعالیت‌های روابط عمومی بهره ببرید، بهترین راه نزدیک شدن به یک خبرنگار و متقاعد کردن وی برای نوشتن مقاله‌ای بلند در مورد شما است. این نوع مقالات لزوماً در مورد آخرین رویدادها و اخبار نیست، اما در عین حال به موضوعات جالبی مانند تعهد صاحب یک فروشگاه به ارائه خدمات به همسایگان می‌پردازد. حتی می‌توانید توصیه‌های مفیدی در مورد نحوه عکسبرداری و استفاده از دوربین‌های دیجیتالی تنظیم و ارائه کنید و یا درباره پاداش‌هایی که به کارمندان سختکوش می‌دهید، توضیح دهید.

اگر می‌خواهید درباره موضوعی که ارزش خبری چندانی ندارد مقاله بلندی بنویسید، می‌توانید یک بیانیه خبری معمولی تهیه کنید، اما اگر بیانیه مطبوعاتی خود را در قالب مقالات بلند ارائه کنید موفقیت بیشتری خواهید داشت.

با این کار بر این نکته انگشت می‌گذارید که متن شما چیزی فراتر از یک اطلاعیه معمولی است. این برای زمانی است که شما کم‌تر واقع‌بین هستید. ضمیمه کردن مجموعه‌ای از عکس‌ها به همراه یک بسته خبری درباره شرکت‌تان به بیانیه، اهمیت بیشماری دارد.


بسته خبری باید شامل موارد زیر باشد: توضیح درباره این که چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید، تعداد کارمندان‌تان چه قدر است، و بالاخره مختصری از تاریخچه، فلسفه شکل‌گیری و فعالیت شرکت‌تان. نکته آخر این که باید با دبیر مربوطه تماس بگیرید تا یادآور مطلب جالب خود به او باشید.