مصاحبه‌های فردی

راه بهتر برای انجام یک مصاحبه‌ اساسی آن است که برنامه‌ مصاحبه‌ خود را آماده کنید. اگر هدف خود را از کار بدانید، بهتر می‌توانید خودتان و یا افراد متخصص دیگر را برای شرکت در این مصاحبه آماده کنید.

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| بیشتر گزارش‌های رسانه ای از قبل برنامه ریزی می‌شوند. این گزار‌ش‌ها را می‌توان طبق درخواست نماینده‌ روابط‌عمومی تهیه کرد.


در این رابطه توجه به چند نکته مهم است: اول آنکه، اگر گزارشگری به شما زنگ بزند و تقاضای مصاحبه ای را بکند باید شما ابتدا با خود او مصاحبه کنید. برخی از سؤالات رایج و معمول عبارتند از: «حقیقت و واقعیت خبر چیست؟» «چرا با من تماس گرفتید؟»، «در این زمینه از من چه می‌خواهید؟» یا «من چه کمکی می‌توانم به شما بکنم؟»


با پاسخگویی به چنین سؤالاتی است که شما می‌توانید تصمیم بگیرید آیا به قدر کافی برای اجرای این مصاحبه آماده هستید یا این که باید آن را به شخص دیگری در سازمان تان ارجاع دهید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که موضوع این مصاحبه برای سازمان شما مناسب نیست و مصاحبه را رد کنید.


راه بهتر برای انجام یک مصاحبه‌ اساسی آن است که برنامه‌ مصاحبه‌ خود را آماده کنید. اگر هدف خود را از کار بدانید، بهتر می‌توانید خودتان و یا افراد متخصص دیگر را برای شرکت در این مصاحبه آماده کنید.

منبع: روابط عمومی نوشتاری و تکنیک‌‌های رسانه‌ای، دنیس ال ویلکاکس و لارنس نولت، انتشارات کارگزار روابط‌عمومی