فقدان بازنمایی در تلویزیون و تبلیغات خطی منجر به افزایش تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و سازندگان معلول شده است که روایت پیرامون ارائه رسانه ها از معلولیت را بازنویسی می کنند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || نیلسن بازنمایی مضامین، تصاویر و موضوعات مرتبط با معلولیت را در تبلیغات تلویزیونی بررسی کرد.
در فوریه 2021، نزدیک به 450000 آگهی پرایم تایم در تلویزیون کابلی و پخش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته های کلیدی عبارتند از:
– 26 درصد از آمریکایی ها با معلولیت زندگی می کنند.
– تنها 1% از تبلیغات مورد مطالعه شامل نمایش مضامین، تصاویر یا موضوعات مرتبط با معلولیت بود.
– در ماه فوریه، 3 درصد از 57 میلیون دلاری که برای گنجاندن معلولیت هزینه شده بود، صرف تبلیغات شد.
– این تبلیغات افراد دارای معلولیت را نشان میداد یا شامل موضوعات مرتبط با معلولیت میشد.
– 50 درصد از مبلغی که برای تبلیغات شامل ناتوانی صرف شده است، مربوط به داروها، درمانهای بهداشتی، دستگاهها و آگهیهای مشابه بوده است.
فقدان بازنمایی در تلویزیون و تبلیغات خطی منجر به افزایش تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و سازندگان معلول شده است که روایت پیرامون ارائه رسانه ها از معلولیت را بازنویسی می کنند.
انتهای پیام/
|
نظر بدهید