مدیران روابط عمومی‌ها تنها مسئول تشریفات نیستند

استاندار خوزستان با بیان اینکه روابط عمومی همان‌گونه از اسمش برمی‌آید با عمومیت مطلب کار دارد، گفت: متاسفانه در بعضی سازمان‌ها روابط عمومی‌ها فکر می‌کنند تنها مسئول تشریفات هستند.

مدیران روابط عمومی‌ها تنها مسئول تشریفات نیستند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عبدالحسن مقتدایی، ظهر امروز در سمینار نقش روابط عمومی سازمان‌ها در ارتقای فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: فرهنگ جایی است که جماعتی باشند و پراکندگی جغرافیایی موجب شده تا هر کسی در هر جایی که حاکم شد، به شکلی اعمال نظر کند که بعضی برتر و بعضی ضعیف‌تر شدند.
وی با بیان اینکه در مسیر حرکت همیشه نوع مقاومت‌ها تعیین کننده است، افزود: هر چه در مسیرهای فرهنگی مقاوم‌تر باشیم اصالت بیشتر است، هر چند که تبادل همیشه هست و آن سایش و ممارست نیز تأثیر خودش را می‌گذارد.
مقتدایی گفت: ما به دنبال این هستیم که خوزستانی‌ها احساس مالکیت بر سرزمین کنند چرا که این موضوع تعلق خاطر به وجود می‌آورد و در نهایت همه تعلقات خاطر، آسایش مادی فراهم می‌کند.
استاندار با بیان اینکه استان خوزستان باید یک بار دیگر خودش را بازسازی کند، یادآور شد: بالاترین افتخار خوزستان این است که در هیچ موردی جمعیتی با جمعیت دیگر درگیر نبوده است و این یک ارزش محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: روابط عمومی همان‌گونه از اسمش برمی‌آید با عمومیت مطلب کار دارد؛ متاسفانه در بعضی سازمان‌ها روابط عمومی‌ها تبدیل به تشریفات شده است و فکر می‌کنند فقط مسئول تشریفات هستند.
مقتدایی ادامه داد: تعریف روابط عمومی تشریفات نیست بلکه روابط عمومی‌ها باید به دنبال تأثیر مثبت کارهایشان باشند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید روی جامعه تاثیر بگذارند و امیدوارم که از حالت تشریفات خارج شوند؛ وظیفه روابط عمومی در کنار شرح وظیفه و مسئولیتشان این است که خلاق باشند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها سعی کنند در کنار کار عادی یک کار خاص انجام دهند، ابراز امیدواری کرد: همه با هم عامل تحول باشیم و به مردم خدمت کنیم زیرا مردم خوزستان مردمی هستند که ملت به آن‌ها مدیون است.


منبع: فارس