مختصات «شهر رسانه‌ای» دبی

در شهر رسانه‌ای دبی اکنون 300 مؤسسه رسانه‌ای از سراسر جهان در آن مستقرند و 34 هزار فعال رسانه‌ای درآن مشغول به‌کارند و 122 شبکه رادیو و تلویزیونی از آن برنامه پخش می‌کنند.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| «شهر رسانه‌ای» یکی از نقاط دیدنی دبی است که در قرن پیش به یکی از نشانه‌های پیشرفت حیرت انگیز بدل گشت که با هنگ‌کنگ و سنگاپور در مساحت کوچک و پیشرفت‌های هولناک رقابت می‌کند. در شهر رسانه‌ای دبی اکنون 300 مؤسسه رسانه‌ای از سراسر جهان در آن مستقرند و 34 هزار فعال رسانه‌ای درآن مشغول به‌کارند و 122 شبکه رادیو و تلویزیونی از آن برنامه پخش می‌کنند.

چگونه یک شهر می‌تواند این تعداد که در هیچ کجای جهان نمونه مشابه ندارد را مدیریت ‌کند؟ همان طور که شهرهای دیگرش را مدیریت می‌کند؛ شهر اقتصاد و شهر بنادر درسراسر جهان. فرودگاه پر جنب و جوش. شهر نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی، مانند هواپیمایی که در گذشته جایش در کشورهایی همچون فرانسه و بریتانیا بود.

 

دبی مدیا سیتی (که DMC نیز نامیده می شود) در سال 2000 تأسیس شد و به یک مرکز منطقه ای برای سازمان های رسانه ای تبدیل شده است.

نکات برجسته
 

رسماً در سال 2001 راه اندازی شد.
بیشتر دارای فضاهای تجاری است.
یک منطقه آزاد با 100٪ سرمایه گذاری خارجی است.
قطب صنعت رسانه در شورای همکاری خلیج فارس و خاورمیانه.

 

دبی مدیا سیتی عمدتا دارای آسمان خراش ها و برج های بلند است که نمایانگر مهندسی مدرن و معماری پیشرفته هستند.

 

 

منابع: persian.aawsat.com

www.bayut.com