شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || شرکت متا پلتفرمز (Meta Platforms) اعلام کرد از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۵ دادههای گفتوگوهای کاربران با دستیار هوش مصنوعی خود را برای تبلیغات و پیشنهاد محتوای شخصیسازیشده در فیسبوک (Facebook) و اینستاگرام (Instagram) به کار خواهد گرفت.
بیش از یک میلیارد کاربر در ماه از این دستیار استفاده میکنند و دادههای متنی و صوتی آنها به بخشی از الگوریتم هدفگذاری تبلیغات تبدیل میشود.
کاربران از ۷ اکتبر از طریق پیامهای درونبرنامهای و ایمیل در جریان این تغییر قرار خواهند گرفت. این سیاست در اتحادیه اروپا، بریتانیا و کره جنوبی به دلیل قوانین سختگیرانه حریم خصوصی اجرا نخواهد شد.
متا تأکید کرده است دادههای حساس مانند سلامت، سیاست، مذهب و نژاد وارد چرخه تبلیغات نخواهد شد و شخصیسازی بین پلتفرمها تنها در صورتی فعال میشود که کاربران حسابهای خود را در مرکز حسابهای متا به هم متصل کنند.
این اقدام در حالی صورت میگیرد که رقبایی مانند تیکتاک (TikTok) و گوگل (Google) در حال توسعه ابزارهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
#متا, #فیسبوک, #اینستاگرام, #هوش_مصنوعی, #تبلیغات, #بازاریابی_دیجیتال, #حریم_خصوصی, #داده_کاربران, #شبکه_اجتماعی, #فناوری, #Meta, #Facebook, #AI
نظر بدهید