متاورس و بازی‌های ویدیویی

پلتفرم دنیای مجازی Second Life که از سال 2003 در دسترس بوده است را می‌توان به‌عنوان اولین ظهور متاورس در نظر گرفت چراکه بسیاری از ابعاد رسانه‌های اجتماعی را با دنیای سه‌بعدی ترکیب کرده و با کاربر به‌صورت یک آواتار پیوند برقرار می‌کرد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| اجزای مختلفی از فناوری‌های متاورس هم‌اکنون در بازی‌های ویدیویی مبتنی بر اینترنت مدرن مورداستفاده قرارگرفته‌اند.

 

پلتفرم دنیای مجازی Second Life که از سال 2003 در دسترس بوده است را می‌توان به‌عنوان اولین ظهور متاورس در نظر گرفت چراکه بسیاری از ابعاد رسانه‌های اجتماعی را با دنیای سه‌بعدی ترکیب کرده و با کاربر به‌صورت یک آواتار پیوند برقرار می‌کرد.

 

کارکردهای اجتماعی نیز یکی از ویژگی‌های ترکیبی در بسیاری از بازی‌های آنلاین با بازیکنان پرشمار به‌حساب می‌آیند. ژورنالیست فناوری کلیو تامپسون بر این اعتقاد است بازی نوظهور و اجتماعی Minecraft را می‌توان یکی از موارد پیشرفته پیاده‌سازی متاورس در نظر گرفت. همین ادعا در مورد بازی Roblox نیز مطرح‌شده است.

 

مصداق‌های دیگر متاورس در دنیای بازی‌های ویدیویی را می‌توان در بازی‌هایی مانند Active Worlds, The Palace, Decentraland و Fortniteسراغ گرفت. در اواخر سال 2021، یکی از طرح‌ها در Decentraland معادل دو و نیم میلیون دلار رمزارز فروش داشت.