محدوده ( واحد سازمانی معمول درگیر در ارتباطات) |
هدف |
تکنیک های سنتی |
ارتباطات مدیریتی رهبری و پرسنل در سراسر سازمان |
ایجاد سهولت در عملیات سازمان؛ ارتقای درک بینش و هدف ها؛ اطلاعات ارتباطی به کار رفته در عملیات روزمره شامل تعامل مشتری و فروشنده و مشتری و کارمندان |
خلاصه شرایط، قراردادها، ملاقات ها و ارایه مطالب. |
ارتباطات بازار پرسنل بازاریابی |
ایجاد آگاهی و ارتقای سطح علاقه و فروش محصولات و خدمات؛ جذب و نگهداری کاربرها و مشتریان، شامل عوامل واسطه در کانال های توزیع |
تبلیغات بازرگانی و مشتری و تبلیغ محصول، واکنش مستقیم و ارتقای فروش، فروش شخصی |
روابط عمومی روابط عمومی یا تبلیغات، منابع انسانی، پرسنل روابط دولتی یا مالی |
برقراری و ادامه روابط دوجانبه مفید با شعبه های اصلی؛ شامل مصرف کنندگان و مشتریان، به علاوه سرمایه گذاران، کارمندان، جامعه و دولت |
تبلیغات شرکت در رسانه های عمومی، رسانه های گفتگویی (inter active)، رسانه های کنترل شده، وقایع و برخوردهای شخصی |
ارتباطات فنی حمایت فنی، پرسنل آموزش |
آموزش مردم برای کاهش خطاها و بهبود راندمان آن ها در استفاده از تکنولوژی و مراحل به کار رفته در اجرای عملیات مهم برای سازمان |
راهنماهای مراحل، دستورالعمل ها، مراکز تلفن و برنامه های کمکی کامپیوتری |
ارتباطات سیاسی سیاستمداران، گروه های طرفدار |
رای گیری نفوذی به وسیله مردم در انتخابات یا تصمیمات گرفته شده به وسیله قانون گذاران با در نظرگرفتن قوانین یا مقررات |
تبلیغات سیاسی، پوشش خبری و مقاله های بیان کننده عقاید سردبیر، مطالب چاپی، تشویق به رای دادن، تماس های شخصی |
تبلیغات اطلاعاتی/ بازاریابی اجتماعی برای آژانس های غیرانتفاعی و دولتی |
تغییر رفتار انسان برای کاهش خطر رفتارهای خطرناک و یا برای ارتقای علل اجتماعی مهم برای بهتر کردن جامعه |
پیام های خدمات عمومی، نوشته های آموزشی، دخالت به وسیله افراد حرفه ای، خانواده و دوستان |
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید