شش محدودیت مدیریت ارتباطات

ایجاد سهولت در عملیات سازمان؛ ارتقای درک بینش و هدف ها؛ اطلاعات ارتباطی به کار رفته در عملیات روزمره شامل تعامل مشتری و فروشنده و مشتری و کارمندان

 

محدوده ( واحد سازمانی معمول درگیر در ارتباطات)

هدف

تکنیک های سنتی

ارتباطات مدیریتی

 رهبری و پرسنل در سراسر سازمان

ایجاد سهولت در عملیات سازمان؛ ارتقای درک بینش و هدف ها؛ اطلاعات ارتباطی به کار رفته در عملیات روزمره شامل تعامل مشتری و فروشنده و مشتری و کارمندان

خلاصه شرایط، قراردادها، ملاقات ها و ارایه مطالب.

ارتباطات بازار

پرسنل بازاریابی

ایجاد آگاهی و ارتقای سطح علاقه و فروش محصولات و خدمات؛ جذب و نگهداری کاربرها و مشتریان، شامل عوامل واسطه در کانال های توزیع

تبلیغات بازرگانی و مشتری و تبلیغ محصول، واکنش مستقیم و ارتقای فروش، فروش شخصی

روابط عمومی

روابط عمومی یا تبلیغات، منابع انسانی، پرسنل روابط دولتی یا مالی

برقراری و ادامه روابط دوجانبه مفید با شعبه های اصلی؛ شامل مصرف کنندگان و مشتریان، به علاوه سرمایه گذاران، کارمندان، جامعه و دولت

تبلیغات شرکت در رسانه های عمومی، رسانه های گفتگویی (inter active)، رسانه های کنترل شده، وقایع و برخوردهای شخصی

ارتباطات فنی

حمایت فنی، پرسنل آموزش

آموزش مردم برای کاهش خطاها و بهبود راندمان آن ها در استفاده از تکنولوژی و مراحل به کار رفته در اجرای عملیات مهم برای سازمان

راهنماهای مراحل، دستورالعمل ها، مراکز تلفن و برنامه های کمکی کامپیوتری

ارتباطات سیاسی

سیاستمداران، گروه های طرفدار

رای گیری نفوذی به وسیله مردم در انتخابات یا تصمیمات گرفته شده به وسیله قانون گذاران با در نظرگرفتن قوانین یا مقررات

تبلیغات سیاسی، پوشش خبری و مقاله های بیان کننده عقاید سردبیر، مطالب چاپی، تشویق به رای دادن، تماس های شخصی

تبلیغات اطلاعاتی/ بازاریابی اجتماعی

برای آژانس های غیرانتفاعی و دولتی

تغییر رفتار انسان برای کاهش خطر رفتارهای خطرناک و یا برای ارتقای علل اجتماعی مهم برای بهتر کردن جامعه

پیام های خدمات عمومی، نوشته های آموزشی، دخالت به وسیله افراد حرفه ای، خانواده و دوستان

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)