شش‌ رکن وبلاگ‌ها

رابرت اسکوبل – اطلاعات از طریق وبلاگ‌ها خیلی سریع‌تر از سایر خدمات خبری منتقل می‌شوند. هم اینک، هیچ نوع شیوه بازاریابی، قابلیت انطباق با سرعت، کارآیی و اثربخشی وبلاگ را ندارد.

فناوری نو – شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا):

 1- قابلیت انتشار. هرکسی می‌تواند یک وبلاگ منتشر کند. شما می‌توانید این کار را به شکلی ارزان و در هر زمانی انجام دهید. هرگاه که بخواهید می‌توانید اطلاعات خود را وارد آن کنید. همچنین امروزه می‌توانید اطلاعات خود را در هر نقطه‌ای از جهان، وارد وبلاگ خویش کنید.

2- قابلیت یافته شدن. از طریق موتورهای جستجو، افراد می‌توانند وبلاگ‌ها را بر اساس موضوع، نویسنده یا هر دو بیابند. هرچه اطلاعات بیشتری وارد وبلاگ کنید، امکان پیدا شدن آن توسط دیگران بیشتر و راحت‌تر خواهد بود.

3- اجتماعی بودن. فضای وبلاگ‌ها، محیطی برای گفت وگو است. عناوین جذاب یک گفتگو، از یک سایت به سایتی دیگر می‌روند و در نتیجه شما می‌توانید در هر زمانی که بخواهید، با انبوهی از سایت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید.

4- سرعت. در اغلب موارد، اطلاعات از طریق وبلاگ‌ها خیلی سریع‌تر از سایر خدمات خبری منتقل می‌شوند. هم اینک، هیچ نوع شیوه بازاریابی، قابلیت انطباق و سازگاری با سرعت، کارآیی و اثربخشی وبلاگ را ندارد.

5- قابلیت ارتقاء با کلیک کردن بر روی یک آیکون، می‌توانید متوجه شوید آیا وبلاگی که در آن مشترک شده‌اید، روزآمد شده یا خیر.

6- قابلیت ارتباط. به دلیل این که یک وبلاگ می‌تواند به سایر وبلاگ‌ها متصل شود، هر وبلاگ‌نویس این امکان را دارد تا با میلیون ها وبلاگ‌نویس دیگر ارتباط برقرار کند.