شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| در چند سال گذشته، سفر خرید برای مصرف کنندگان B2C و B2B به شدت تغییر کرده است. شرکتهای صنعت B2B مجبور شدهاند یک سفر خرید دیجیتالی برای مشتریان خود ایجاد کنند تا آنچه را که خریداران اکنون انتظار دارند، ارائه دهند. برای ایجاد چنین سفری، کسبوکارها باید زمان و تلاش زیادی را صرف برقراری ارتباط با مصرفکنندگان در مورد انتظاراتشان از کسبوکارها، نیازها و ارزشهایشان کنند.
اشتراک ها
یکی از بزرگترین روندها در فروش نرم افزار، مدل فروش اشتراکی بوده است. مدل فروش مشابهی را می توان توسط بسیاری از مشاغل دیگر در صنعت B2B پیاده سازی کرد، که می تواند به ایجاد روابط بلندمدت بین شرکت ها و مخاطبان آنها کمک کند. به عنوان مثال، هنگامی که یک مصرف کننده محصول خاصی را از آمازون خریداری می کند، ممکن است بخواهد آن را با فرکانس خاصی دوباره سفارش دهد.
فروش دیجیتال
قبل از شروع همه گیری، بسیاری از شرکت ها مسیر آهسته خود را به سمت دیجیتالی شدن و فروش آنلاین آغاز کرده بودند. در حالی که این بزرگترین اولویت برای بسیاری از شرکتها قبل از همهگیری نبود، اما به سرعت به رتبه اول فهرست آنها رسید، زیرا بسیاری از آنها سعی داشتند مشتریان خود را راضی نگه دارند.
خوشبختانه، بسیاری از مصرف کنندگان در صنعت B2B هوس سفر مشتری دیجیتالی را داشتند. شرکتها مزایای زیادی از تلاشهای تعامل با مشتری امروزی دریافت کردهاند، بهویژه از نظر اطلاعاتی که این تلاشها ایجاد میکنند. بسیاری از مصرف کنندگان این روزها تمایل دارند که سفر خرید خود را به جای خرید از داخل یک فروشگاه آجری از طریق یک دستگاه دیجیتال آغاز کنند.
شرکتهای صنعت B2B میتوانند با معرفی تجربیات دیجیتال و نقاط تماس بیشتر به آنها در سفر کمک کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که نقش فروشندگان در یک شرکت این روزها آسان تر است، زیرا اکنون آنها باید با سؤالات دقیق تری از مصرف کنندگان سروکار داشته باشند. از آنجایی که مصرف کنندگان در مورد آنچه نیاز دارند یا به دنبال آن هستند اطلاعات بیشتری دارند یا دانش بالایی دارند، تیم های فروش باید برای به دست آوردن اعتبار و اعتماد در بین مصرف کنندگان و ایجاد رابطه قوی با مخاطبان سخت تر تلاش کنند.
تجربه مشتری
این روزها عنصر اصلی بسیاری از شرکت ها در صنعت B2B تجربه مشتری است. برای بهبود سفر خرید، کسبوکارهای B2B باید بر اعتمادسازی با مخاطبان هدف متمرکز شوند و نشان دهند که بهترین منافع مصرفکنندگان را در نظر دارند.
منبع انگلیسی: publicrelationstoday
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
رون توروسیان | 24 فوریه 2022 | تحلیل، روابطعمومی
|
نظر بدهید