سه روش برای ارتقای استراتژی روابط‌عمومی کسب‌وکار

روابط‌عمومی باید در زمان، منابع مالی و نظارت سرمایه گذاری کند. با این حال برخی از ابعاد روابط‌عمومی موجب بهره وری عملیاتی می شود. اقدامات درست در روابط‌عمومی با تجهیز و آماده سازی شرکت ها به مشتریان کمک می کند تجربه خوبی در خرید از شرکت داشته باشند و هم موجب تسهیل در رشد و توسعه می شود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| شرکت ها در تمام صنایع برای متمایز کردن خود نسبت به رقبای‌شان نیاز به انجام اقدامات تاکتیکی دارند. توانایی ارائه تصویر مثبت و داشتن ظرفیت و پتانسیل لازم برای موفقیت شرکت بسیار ضروری است. در این قسمت نکاتی که به پیشرفت و رشد کسب‌وکار، بیشتر دیده شدن و افزایش فروش کمک می کند، ارائه شده است.


1. برنامه ریزی در جهت مشارکت در رسانه های اجتماعی


شرکت ها باید با مشتریان از طریق روش های صحیح ارتباطات، ارتباط برقرار کنند. برای برخی مردم تماس تلفنی یا پیام های ایمیل بهترین روش ارتباطی است. هر چند اکثر مصرف کنندگان به پلتفرم های رسانه های اجتماعی دسترسی دارند. در حقیقت برخی افرادی که در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند بهتر می توانند اخبار بازاریابی و تبلیغات را دریافت کنند و با سایر کانال ها ارتباط برقرار کنند. با داشتن حساب در پلتفرم می توان ارتباط مستقیمی با سایر مصرف کنندگان برقرار کرد.


داشتن حساب کاربری در رسانه های اجتماعی حوزه کسب‌وکار به ارتقای سازمان و منابع مدیریتی کمک می کند. پست ها و ارائه اتفاقات روز نباید به صورت پراکنده باشد چرا که نظارت ضعیف مدیریتی را نشان می دهد. اگر شرکتی نتواند فعالیت مستمر خود را با رسانه ها حفظ کند، مشتریان از اینکه شرکت بتواند سایر امور را به درستی مدیریت کند قانع نمی شود. برون سپاری نظارت بر حساب ها استراتژی خوبی برای شرکت هایی است که می خواهند کیفیت روابط خود را در رسانه های اجتماعی ارتقا دهند.


2. استفاده از سیستم ها و منابع پیشرفته


در اکثر مواقع مردم می خواهند محصولات و خدمات شرکت هایی را خریداری کنند که از جدیدترین و بهترین فناوری ها استفاده می کند. استفاده از سیستم ها و منابع پیشرفته به مصرف کنندگان نشان می دهد مدیریت مالی کسب‌وکار در سطح مناسبی است و در مقیاس وسیع فعالیت می کند. این کار نشان می دهد که شرکت از سرمایه خود هوشمندانه استفاده می کند. سرمایه گذاری در فناوری که در بهره وری کسب‌وکار نقش دارد باعث کاهش هزینه ها برای شرکت ها و مصرف کنندگان می شود.


شرکت ها می توانند با استفاده از ابزارهای مناسب و مقرون به صرفه بر مشتریان تاثیرگذار باشند. اجرای سیستم مدیریت کار به تجهیز کسب‌وکارها در تکمیل پروژه ها و توسعه عملیات کمک می کند. تجزیه و تحلیل با هوش مصنوعی کمبودها و نواقص را در جریان کار نشان می دهد. به همین ترتیب رابط هایی که به خوبی طراحی شده اند به مشتریان کمک می کند تا به خدماتی که می خواهند دسترسی داشته باشند. تمام این ابزارهای فناوری استراتژیک به مشتریان این اطمینان را می دهد که به درستی مدیریت شده و در سطح بالاتری نسبت به رقبای خود عمل می کند.


3. تعهد به توسعه پایدار


تلاش شرکت ها برای توسعه پایداری نقش مهمی در تصویر عمومی دارد. وقتی کسب‌وکار گام های مهمی در توسعه پایداری بردارند تاثیر زیادی بر مردم خواهد داشت. با استفاده از این روش، کسب‌وکارها نیاز دارند ارزش های خود را عملی کنند. وعده های مبهم یا اشاره های گذرا در پست ها تاثیری بر مشتریان نمی گذارد. در مقابل رهبری شرکت ها باید در اقدامات خود در زمینه پیشرفت واقعی در جهت حفظ منابع، کاهش ضایعات، یا کاهش وابستگی خود به انرژی‌های تجدید ناپذیر مشخص باشد.


توسعه پایدار برای روابط‌عمومی کسب‌وکار به کسب‌وکار و فروش بسیار اهمیت دارد. به منظور سازگاری با محیط زیست، کسب‌وکارها باید با فروشندگان یا ارائه دهندگان خدمات همکاری کنند تا در جهت حفظ و اصلاح محیط زیست فعالیت کنند.


در نهایت، روابط‌عمومی باید در زمان، منابع مالی و نظارت سرمایه گذاری کند. با این حال برخی از ابعاد روابط‌عمومی موجب بهره وری عملیاتی می شود. اقدامات درست در روابط‌عمومی با تجهیز و آماده سازی شرکت ها به مشتریان کمک می کند تجربه خوبی در خرید از شرکت داشته باشند و هم موجب تسهیل در رشد و توسعه می شود.

 

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: لوئیس رابینسون | 9 ژوئن 2022 | روابط‌عمومی‌