سلامت روان کارکنان؛ ضرورت تجاری و اولویت راهبردی در روابط‌عمومی و منابع انسانی
سلامت روان دیگر یک دغدغه فردی نیست و به‌عنوان یک ضرورت تجاری و راهبردی برای سازمان‌ها شناخته می‌شود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یک مدیر ارشد منابع انسانی در صنعت روابط ‌عمومی تأکید کرد که توجه به سلامت روان کارکنان باید به‌عنوان یک ضرورت تجاری و نه صرفاً دغدغه فردی در سازمان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شارا به نقل از دوایِرز، کریستینا استوکس، معاون ارشد و مدیر جذب استعداد در شرکت روبنشتاین، در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفت: «سلامت روان مستقیماً بر عملکرد، حفظ نیروها و موفقیت تجاری سازمان اثرگذار است و رهبران باید محیطی ایجاد کنند که کارکنان در آن احساس امنیت و حمایت داشته باشند.»

وی افزود مشکلاتی همچون فرسودگی شغلی، دورکاری، انزوا و کمبود استعداد به‌ویژه پس از همه‌گیری کرونا، چالش‌های سلامت روان را تشدید کرده است. استوکس خاطرنشان کرد رهبران سازمانی باید علاوه بر مهارت‌های حرفه‌ای، آموزش‌های مرتبط با کمک‌های اولیه سلامت روان و مدیریت تنش‌های محیط کار را نیز فرا بگیرند.

این مدیر منابع انسانی با اشاره به تجربه خود در تشکیل «شورای تنوع، برابری و شمول» (DEI) در روبنشتاین گفت: «تنوع و شمول یک ضرورت تجاری است نه یک دستور کار سیاسی. تیم‌های متنوع همواره عملکرد بهتری نسبت به تیم‌های همگن دارند و نوآوری بیشتری به همراه می‌آورند.»

او تأکید کرد سازمان‌ها باید در کنار شاخص‌های مالی، به سنجش و حمایت از سلامت روان، تنوع و توسعه مهارت‌های رهبری انسانی توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند استعدادهای برتر را جذب و در بلندمدت حفظ کنند.

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/