شارا– نتایج پژوهش نشان می دهد طراحی مدل های ارتباطی در روابط عمومی بیشتر مبتنی بر عنصر «تبلیغات» بوده و علاوه بر توجه محدود به سایر تاکتیک های ارتباطی مانند «ارتباط رسانه ای»، استفاده از سایر عناصر و ابزارها از نظرها دور مانده است.
روابط عمومی یکپارچه یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک روابط عمومی و نیز برنامه ریزی های ارتباطی به کار می رود و منظور از آن، یکپارچه سازی تمامی فعالیت های سازمان در رابطه با مخاطبان و ذینفعان است تا اطمینان حاصل گردد که این فعالیت ها در راستای اهداف از پیش تعیین شده است.
…
«روابط عمومی یکپارچه» دارای دو ویژگی زیر است:
1. استفاده مناسب و ترکیبی از ابزارها، عناصر، رسانه ها و تاکتیک های ارتباطی
2. یکپارچه سازی پیام ها و کارکردهای متنوع ارتباطی: انتقال و دریافت پیام ها با هدف ایجاد تلقی واحد در مخاطب به صورت منسجم. به تعبیری، انتقال یک تصویر و صدای واحد به وسیله تمامی کارکردهای ارتباطی برای موقعیت گذاری موسسه به روش منسجم.
بنابراین برای هماهنگ و همسوسازی تمامی فعالیت های روابط عمومی در هر نقطه تماس با مخاطب در جهت یک هدف، از مفهوم «روابط عمومی یکپارچه» (IPR) استفاده می شود. این مفهوم، رویکردی برای هدایت و یکپارچه سازی فرایندهای برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر پیام ها است.
http://www.irancpr.ir/fa/?current=home
|
نظر بدهید