روابط‌عمومی وزارت جهادکشاورزی عهده‌دار مدیریت آرامش روانی سفره مردم در کشور

سید مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه شورای مدیران مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی که در محل سازمان تات برگزار شد، با اذعان بر این که موفقیت روابط‌عمومی در درجه اول مرهون نگاه مدیران بالا است، دو عنصر تحول ساختاری و راهبرد استراتژی مناسب در حوزه روابط‌عمومی را در مسیر مجموعه اقدامات این حوزه مهم دانست و افزود: تحول محتوا، به روز بودن، نگاه تحول‌‌گرایانه و استفاده از فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی در تحقق اهداف روابط‌عمومی باید مورد توجه ‌باشد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی را عهده‌دار مدیریت آرامش روانی سفره مردم در کشور خواند و بر ایجاد تحول بنیادی روابط عمومی‌های کشور در راستای تبیین دستاوردها و فعالیت‌های دولت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط‌عمومی سازمان تات، سید مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه شورای مدیران مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی که در محل سازمان تات برگزار شد، با اذعان بر این که موفقیت روابط‌عمومی در درجه اول مرهون نگاه مدیران بالا است، دو عنصر تحول ساختاری و راهبرد استراتژی مناسب در حوزه روابط‌عمومی را در مسیر مجموعه اقدامات این حوزه مهم دانست و افزود: تحول محتوا، به روز بودن، نگاه تحول‌‌گرایانه و استفاده از فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی در تحقق اهداف روابط‌عمومی باید مورد توجه ‌باشد.

وی، اشراف اطلاعاتی در تمامی حوزه‌ها و تولید محتوای مناسب جهت آشنایی مخاطبان با تولیدات حوزه کشاورزی را از اولویت‌های روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی دانست و افزود: اثربخشی در روابط‌عمومی جهت تصمیم‌سازی مدیران بالا بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، انتقال خبر صحیح را یکی از رسالت‌های روابط‌عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید جهت پیشبرد اهداف مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارتخانه، به روز کردن شیوه‌های اطلاع‌رسانی، ارزیابی مستمر از روابط عمومی‌های وابسته بر پایه شاخص‌های از پیش تعیین شده و آموزش مستمر در راستای افزایش مهارت نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه این نشست، فاطمه زارعان بنی‌اسدی سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از همزمانی برگزاری این جلسه با روز جهانی روابط‌عمومی گفت: نگاه ریاست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به مجموعه روابط‌عمومی قابل تقدیر است.

وی با توجه به ماموریت‌های کلیدی روابط‌عمومی در تعامل با سایر زیرمجموعه‌های وزارتخانه گفت: بهره‌گیری از پتانسیل‌های علمی و تخصصی پژوهشگران و مروجان و محققان سازمان تات یکی از دغدغه‌های ما برای پویاسازی روابط‌عمومی است.

زارعان افزود: مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت جهادکشاورزی، با برنامه‌ریزی ارتباطی در سه بعد مثلث جامعه کشاورزان و تولید کنندگان، جامعه مصرف کنندگان و مجموعه کارکنان و کارگزاران بخش کشاورزی، در راستای شفافیت، رضایت‌آفرینی و اعتمادسازی، تولید محتوای موثر را در قالب‌های گوناگون در دستور کار دارد.
وی برگزاری تورهای رسانه‌ای جهت آشنایی خبرنگاران با فعالیت‌های حوزه کشاورزی را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: سازمان تات با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که دارد فرصت مناسبی برای تولید محتوای مفید و پردازش آن توسط روابط‌عمومی است و پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی، می‌توانند ما را در اقناع افکار عمومی و تحول بخش کشاورزی همراهی کنند.

سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با برشمردن ماموریت‌های سازمان تات، نیاز به همگرایی در حوزه تحقیق، ترویج و روابط‌عمومی در راستای تبیین دستاوردها و فعالیت‌های بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

 

انتهای پیام/