رئیس اداره روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد: در دنیای امروز روابط عمومی‌ها و سازمان‌ها همراه و همزاد هم هستند

اگر بتوانیم سازمان را به یک خودرو را تشبیه کنیم می‌توان ادعا کرد که روابط عمومی مانند فرمان این خودرو خواهد بود که سازمان به راحتی و سریع به سرمنزل مقصود می‌رساند بنابراین ناآگاهی برخی از مدیران از نقش موثر روابط عمومی و نوع نگاه آنها به یکی از چالش‌های جدی روابط عمومی هاست.

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط‌عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد درنشست مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش وپرورش کشور گفت:در دنیای امروزروابط عمومی ها وسازمانها همراه و همزاد هم هستند و هیچ دستگاه و سازمانی نیست که بدون روابط عمومی بتواند کارکند.

به گزارش شارا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، حمید محمدی زاده در این نشست از طریق ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: اگر بتوانیم سازمان را به یک خودرو را تشبیه کنیم می‌توان ادعا کرد که روابط عمومی مانند فرمان این خودرو خواهد بود که سازمان به راحتی و سریع به سرمنزل مقصود می‌رساند بنابراین ناآگاهی برخی از مدیران از نقش موثر روابط عمومی و نوع نگاه آنها به یکی از چالش‌های جدی روابط عمومی هاست.

وی گفت: الحمدالله در استان ما نوع نگاه مدیرکل آموزش و پرورش یک نگاه علمی تخصصی و کارشناسی است

حمید محمدی زاده پژوهش و افکار سنجی را یکی از فعالیت‌های مهم عمده ی روابط عمومی دانست و یادآور شد: سنجش افکار عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح و هدفمند زمانی به طور منطقی و اصولی محقق می‌شود که زمینه ی پژوهش داشته باشد. زیرا با این اطلاع‌رسانی صحیح و منطقی اعتمادسازی مخاطبان و زمینه مشارکت فعال و پویایی آنها فراهم می شود.


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با این تفسیر، روابط عمومی هایی در عرصه ی فعالیت موفق هستند که پژوهش محور و تحلیل گرا باشند و این نیازمند اعتبار سیستم مالی و ابلاغ مالی خواهد بود.

حمید محمدی زاده تنویر افکار عمومی برای اجرای سند تحول بنیادین وشبکه سازی و مدیریت فضای مجازی را یکی از رویکردها و وظایف روابط عمومی عنوان کرد و گفت: این کار روابط عمومی ها را وادار می کند که فراتر از چارت و ساختار سازمانی عمل نمایند که این هم نیازمند ابلاغ پیوست مالی می باشد.

حمید محمدی زاده در جلسه گردهمایی فصلی مدیران روابط عمومی سراسر کشور به منظور تبیین برنامه‌ها و چالش ها به اصلاحات ساختار جدید آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تاکید بر حفظ پست ها و اضافه شدن پست کارشناس فضای مجازی بود، چرا که نیروها و پست‌های موجود به لحاظ تعداد جوابگوی نیازهای دستگاه نخواهند بود، انتظار می‌رود در این زمینه خصوصاً پست های ترکیبی روابط عمومی شهرستانها و مناطق توجه ویژه گردد.

وی ادامه داد: ردیف اعتباری سختی کار به خاطر دقت و حضور شبانه‌روزی ،ارتباطات برون سازمانی،جوابگو بودن در شبانه روز، رصد مشکلات و دغدغه های دانش‌آموزان و فرهنگیان و پاسخگو بودن،خواهان سختی کار مطابق مواد ۵۲ و ۶۵ قانون سختی کار باشند.

حمید محمدی زاده گفت: اگر بخواهیم از یک روابط عمومی مستقل، توانمند کارآمد وتاثیرگذار بهره مند باشیم، باید از تجهیزات مدرن و به روز و کاری برخوردار باشیم ،لذا از وزارت آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم که اعتباری جهت خرید این وسایل در اختیار روابط عمومی ها قرار گیرند تا چرخه مبادلات ارتباطی و توسعه سازمانی و تشکیلاتی، روش‌ها و فناوری‌های نوین اطلاع رسانی به درستی انجام شود.

وی مناسب نبودن زیرساخت های فناوری نوین ارتباطی، کم توجهی به نقش و جایگاه روابط عمومی، آمیختگی تشکیلاتی، ناهمگون بودن و موازی بودن وظایف و عدم تخصیص بودجه و اعتبار لازم را از چالش های دیگر روابط عمومی ها برشمرد و گفت: می‌توان از این چالش‌ها فرصت‌ آفرید لذا این اداره در آموزش و پرورش نیازمند توجه ویژه بودجه مناسب، اعتبار لازم و زیرساخت مناسب است روابط عمومی ها به دلیل این که فاقد تخصیص اعتبار برای فعالیتهای خود هستند ومشکلات فراوانی دارند.

حمید محمدی زاده تشکیل بانک اطلاعاتی، ایجاد مراکز مجهز در شأن روابط عمومی ،منتشر کردن نشریات تخصصی، ایجاد انگیزه در کارشناسان روابط عمومی،تدارک سفر های زیارتی و سیاحتی، برگزاری جلسات آموزشی برای افزایش سطح آگاهی را از دیگر نکات عنوان کرد که همکاران به آن اشاره کرده بودند.