درآمدی بر تحول دیجیتال

در مباحث مدرنی که در ارتباط با تحولات آینده حوزه اطلاعات و ارتباطات مطرح می‌شود، تفسیرهای مختلفی از مفهوم دیجیتالی شدن ارایه می‌گردد. به عنوان نمونه در «دیکشنری مطالعات رسانه و ارتباطات»، دیجیتالی شدن این‌گونه تعریف شده است: کامپیوترها به صورت دیجیتال کار می‌کنند و اطلاعات به صورت کدهای صفر و یک شکسته می‌شوند.


نویسندگان: بهنام تبریزی- اد لام- کرک گیرارد – ابراهیم حبیبی مجنده

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در مباحث مدرنی که در ارتباط با تحولات آینده حوزه اطلاعات و ارتباطات مطرح می‌شود، تفسیرهای مختلفی از مفهوم دیجیتالی شدن ارایه می‌گردد. به عنوان نمونه در «دیکشنری مطالعات رسانه و ارتباطات»، دیجیتالی شدن این‌گونه تعریف شده است: کامپیوترها به صورت دیجیتال کار می‌کنند و اطلاعات به صورت کدهای صفر و یک شکسته می‌شوند.

 

امروزه تمام شکل‌های ارتباطات الکترونیک از طریق شکل‌های دیجیتال تبادل می‌شوند و ارتباطات کامپیوتری همه جا و همه چیز را در بر می‌گیرد.

 

در تعریف دیجیتالی شدن نیز چنین آمده است: دیجیتالی شدن یعنی ترجمه اطلاعات به شکل دیجیتال.

 

در تعریف روابط‌عمومی دیجیتال هم آمده است: روابط‌عمومی دیجیتال یعنی متحول‌سازی اخبار ایستا به دیالوگ‌های پویا از طریق تماس آنلاین مستقیم بین سازمان و مخاطبان و جامعه هدف مورد نظر آن.
 

فهرست مطالب
پیشینه تحول دیجیتال
مفهوم دیجیتالی شدن
اثرهای تحول دیجیتال
تحول دیجیتال فقط درباره تکنولوژی نیست
درس اول: قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه تحول دیجیتال، استراتژی کاری‌تان را مشخص کنید
درس دوم: به‌کارگیری نیروهای داخل سازمان
درس سوم: طراحی تجربیات مشتریان از درون
درس چهارم: توجه به ترس کارکنان از بیکار شدن به خاطر تحول دیجیتال
درس پنجم: ایجاد فرهنگ‌سازمانی شبیه به سیلیکون ولی در درون سازمان‌ها
 


لینک فروشگاه: https://kpri.ir/?p=10790