0
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا

همدلی روابط‌عمومی‌ها، اتاق فرمان افکار عمومی در صنعت گاز ایران

۱۸ شهریور ۱۴۰۴

مدل ارتباطات بازاریابی یکپارچه برای بانک‌های تخصصی ایران رونمایی شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۴

هوش مصنوعی و نظریه اینترنت مرده؛ وقتی سم آلتمن نگران شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۴

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های روابط‌عمومی در فرهنگسرای هنر نظرآباد

۱۸ شهریور ۱۴۰۴
شارا شارا
0
شارا شارا
0
شارا شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
0
شارا شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
0

دانشگاهیان هشدار می‌دهند: کاهش مطالعه و وابستگی به رسانه‌های اجتماعی مانع یادگیری عمیق دانشجویان است
اساتید هشدار می‌دهند که کاهش تمایل به مطالعه متون بلند و افزایش وابستگی به رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی، درک انتقادی و یادگیری عمیق دانشجویان را تهدید می‌کند.  

2 دقیقه حداقل زمان مطالعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۴
پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || اساتید دانشکده‌های بازرگانی هشدار داده‌اند که تغییر در الگوهای مصرف اخبار و کاهش تمایل به مطالعه متون طولانی، توانایی دانشجویان در درک عمیق مطالب و یادگیری انتقادی را محدود کرده است.

ند کابوت (Ned Cabot)، مدرس تجارت در دانشگاه جورج میسون (George Mason University)، تأکید می‌کند که دانشجویانش باید حداقل تلاش کنند عادت دنبال‌کردن اخبار باکیفیت را در خود تقویت کنند. او می‌گوید بسیاری از دانشجویان یا اطلاعات بسیار کمی دارند یا نمی‌دانند منبع اطلاعاتی‌شان چیست، که این امر ارزیابی درست و قرار دادن داده‌ها در چارچوب تحلیلی را دشوار می‌کند.

این نگرانی البته تازه نیست؛ از زمان ظهور رادیو و تلویزیون گرفته تا انتشار کتاب‌های الکترونیکی، هشدارهایی درباره کاهش مطالعه وجود داشته است. اما اکنون تلفن‌های هوشمند، رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی فشار بی‌سابقه‌ای بر تمرکز نسل جوان وارد کرده‌اند.

لورن مک‌کلاناهان (Lauren McClanahan) از دانشگاه وسترن واشنگتن می‌گوید: بسیاری از دانش‌آموزان امروزی تحمل خواندن متن‌های بلند را ندارند و دامنه توجه آن‌ها به‌شدت کاهش یافته است.

پژوهشگران عواملی چون اضطراب، اضافه‌بار اطلاعاتی، حواس‌پرتی، بی‌اعتمادی به منابع و دشواری متون دانشگاهی را دلیل این روند می‌دانند. پیامدها شامل رشد «اجتناب از اخبار»، افزایش حباب‌های اطلاعاتی، و حتی برون‌سپاری تفکر انتقادی به رایانه‌هاست.

طبق نظرسنجی جهانی «گزارش اخبار دیجیتال مؤسسه رویترز ۲۰۲۵»، مصرف اخبار از طریق شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدئویی با سرعت در حال افزایش است، در حالی‌که نفوذ «روزنامه‌نگاری نهادی» کاهش یافته است.

رنه هابز (Renee Hobbs)، استاد ارتباطات در دانشگاه رود آیلند (University of Rhode Island)، می‌گوید روزنامه‌نگاری سنتی همچنان اهمیت دارد، زیرا طی ۳۰۰ سال گذشته با اصولی چون استقلال، بی‌باکی، پیچیدگی و شفافیت به جامعه خدمت کرده است.

جیمز پاتر (James Potter)، استاد دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا (University of California, Santa Barbara)، می‌افزاید: «مردم می‌خواهند احساس کنند که آگاه هستند، اما واقعاً نمی‌خواهند روی آن کار کنند.» او معتقد است تنها راه حل، توسعه مهارت‌های تحلیلی و انتقادی از سنین پایین است.

بسیاری از اساتید اکنون از ابزارهایی مانند بررسی واقعیت، تحلیل سوگیری رسانه‌ای و حتی تمرین روزنامه‌نگاری استفاده می‌کنند تا دانشجویان یاد بگیرند چگونه منابع را بسنجند و اطلاعات را درک کنند.

نمونه‌ای از این تلاش‌ها ابزار آنلاین AverPoint است که با همکاری فایننشال تایمز توسعه یافته و هدف آن بازی‌سازی و آزمایش توانایی خواندن دقیق و درک محتوای رسانه‌ای است.

تاریخ انتشار: ۴ سپتامبر ۲۰۲۵ (September 4, 2025)
نویسنده: اندرو جک (Andrew Jack)
منبع: فایننشال تایمز (Financial Times)

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/


#کاهش_مطالعه، #یادگیری_عمیق، #دانشجویان، #دانشگاهیان، #رسانه_های_اجتماعی، #تفکر_انتقادی، #اخبار_دیجیتال، #روزنامه_نگاری، #هوش_مصنوعی، #حواس_پرتی_دیجیتال، #CriticalThinking، #ReadingCrisis، #SocialMedia

لینک کوتاه: https://www.shara.ir/?p=42714

ارسال به
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توئیتر ارسال به واتس آپ ارسال به واتس آپ اشتراک گذاری در لینکدین ارسال به تلگرام
قبلی چت‌بات حلال سعودی؛ تحلیل سوگیری ایدئولوژیک و سانسور در هوش مصنوعی بومی
«چت‌بات حلال» سعودی آغازگر فصل تازه‌ای از بومی‌سازی هوش مصنوعی است، اما نگرانی‌ها درباره سانسور و سوگیری ایدئولوژیک همچنان در سطح جهانی پابرجاست.
بعدی رقابت گوگل و آی‌بی‌ام برای ساخت اولین کامپیوتر کوانتومی کاربردی تا سال ۲۰۳۰
پیشرفت‌های اخیر در فناوری کوانتومی، امیدها را برای ساخت اولین کامپیوتر کوانتومی تمام‌عیار توسط گوگل و آی‌بی‌ام تا پایان دهه افزایش داده است.

نظر بدهید

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید

16 − 10 =

جدیدترین مطالب

  • همدلی روابط‌عمومی‌ها، اتاق فرمان افکار عمومی در صنعت گاز ایران
    نشست روابط‌عمومی‌های شرکت انتقال گاز ایران با محوریت هم‌افزایی ارتباطی، شفافیت، مدیریت بحران و تحول دیجیتال برگزار شد.
  • مدل ارتباطات بازاریابی یکپارچه برای بانک‌های تخصصی ایران رونمایی شد
    پایان‌نامه هادی کمرئی با ارائه مدل بومی ارتباطات بازاریابی یکپارچه، راهکاری نوین برای ارتقای برند، وفاداری مشتری و کارآمدی ارتباطات بانکی در ایران ارائه کرده است.
  • هوش مصنوعی و نظریه اینترنت مرده؛ وقتی سم آلتمن نگران شد
    سم آلتمن هشدار داده که «نظریه اینترنت مرده» در حال تحقق است؛ جایی که ربات‌ها و هوش مصنوعی بیشتر محتوای آنلاین را تولید می‌کنند.
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های روابط‌عمومی در فرهنگسرای هنر نظرآباد
    کارگاه مهارت‌های روابط‌عمومی با محوریت خبرنویسی، ارتباط با رسانه‌ها، پدافند غیرعامل و عکاسی خبری در فرهنگسرای هنر نظرآباد برگزار شد.
  • انگیــزه، قلب تپنده خبـــرنـگاری | از کشف حقیــقت تا چـالش‌های پشت پرده
    زینب تاجیک فعال حوزه رسانه و روابط‌عمومی
  • معرفی مدیر روابط‌عمومی جدید باشگاه استقلال؛ رضا محبی جانشین پژمان ماندگاری خواهد شد
    رضا محبی که مدتی است در کنار مدیران تیم حضور فعالی دارد و پیش‌تر قرار بود بعنوان رئیس شورای رسانه در باشگاه حضور داشته باشد، همین روزها بعنوان مدیر روابط‌عمومی معرفی و جانشین پژمان ماندگاری خواهد شد.
  • پپسی مکس و آینده تبلیغات: نقش تولیدکنندگان محتوا و اصالت در کمپین‌ها
    کمپین جدید پپسی مکس با همکاری تولیدکنندگان محتوا، نشان می‌دهد که اصالت و تعامل، آینده تبلیغات در دنیای دیجیتال است.
  • حمله باج‌افزاری به شرکت بزرگ روابط‌عمومی Singer Associates
     حمله سایبری گروه Qilin به شرکت مشهور روابط‌عمومی Singer Associates نشان می‌دهد حتی بزرگ‌ترین نام‌ها در مدیریت بحران نیز از تهدیدات سایبری در امان نیستند.
  • روابط عمومی برای استارت‌آپ‌ها: راهنمای کامل برای جذب رسانه و افزایش رشد
    یک استراتژی روابط عمومی مؤثر به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا با بودجه کم، داستان برند خود را روایت کرده و از رقبا متمایز شوند.
  • بانک اطلاعات متخصصان روابط عمومی ایران
  • عضویت در بانک اطلاعات متخصصان روابط عمومی ایران
  • ارسال خبر به شارا
  • عکس های روابط عمومی
  • ویدئوی های روابط عمومی
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
  • اخبار روابط عمومی
  • مقالات روابط عمومی
  • تازه های نشر روابط عمومی
  • انتصابات روابط عمومی
  • جهان روابط عمومی
  • ارتباطات و روزنامه نگاری
  • اخبار بانک و بیمه
  • روابط‌ عمومی
  • روابط عمومی ایرانی
  • فناوری نو و هوش مصنوعی
  • مسئولیت اجتماعی و ESG
  • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
  • تبلیغات و بازاریابی
  • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
  • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
  • فروشگاه روابط عمومی
  • کنفرانس بین ‌المللی روابط عمومی ایران
  • جشنواره مردم داری ایران
  • جوایز صنعت روابط عمومی ایران
  • اجلاس ملی مدیران روابط‌ عمومی
  • رخداد ملی روابط‌ عمومی
  • روز جهانی روابط‌ عمومی
  • جشنواره ملی انتشارات روابط‌ عمومی
شارا شارا
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است. © 2024– 2015