شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مشاورانی مانند McKinsey میگویند هوش مصنوعی موجب یک تغییر «وجودی» در عملیات آنها شده است. خودروهای اجارهای و اتاقهای هتل از هوش مصنوعی برای شناسایی خسارات استفاده میکنند و با مشتریان ناراضی مواجهاند. دلتا ایرلاینز به قانونگذاران قول داده است که از هوش مصنوعی برای تعیین قیمتها بر اساس دادههای مشتریان و تقاضا استفاده نمیکند. اپل در تلاش است تا ثابت کند که از رقبای تکنولوژیک خود در زمینه هوش مصنوعی عقب نمانده است.
و این تنها بخشی از تیترهای موجود در صفحات اصلی اخبار در یک دوشنبه تصادفی است.
تمامی صنایع در حال حاضر درگیر هستند. نه تنها در تلاشند تا بفهمند چگونه هوش مصنوعی را بهطور مسئولانه و سودآور پیادهسازی کنند، بلکه باید راهی پیدا کنند تا این تغییرات را به درستی بیان کنند.
این جایی است که شما وارد میشوید.
و این کار سخت است! شما هم باید این فناوری را یاد بگیرید. باید بفهمید چگونه با آن برخورد کنید زمانی که رسانهها از آزمایشی که آماده نبوده و شاید هرگز هم آماده نمیشده است، مطلع شوند. باید نگرانیهای کارمندان را درباره جایگزینی با هوش مصنوعی برطرف کنید، در حالی که وعدههای فناوری را برای سرمایهگذاران تبلیغ میکنید. و تمام اینها در حالی است که نگرانید شغل خودتان با هوش مصنوعی جایگزین شود.
نفس عمیق بکشید.
به عنوان کسی که بسیاری از بیانیهها درباره هوش مصنوعی – خوب، بد و زشت – را تجزیه و تحلیل کرده است، در اینجا چند نکته مشترک از بهترینها آوردهام:
آنها درباره موارد شناختهشده و ناشناختهها شفاف هستند: در حال حاضر، به همان اندازه که موارد شناختهشده وجود دارد، موارد ناشناخته هم زیاد هستند. و این اشکالی ندارد! در این مرحله از چرخه فناوری، این مسئله قابل انتظار است. مردم بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد اگر صادقانه به آنها بگویید که هنوز در حال بررسی چه مسائلی هستید.
آنها به تأثیرات انسانی توجه دارند: هوش مصنوعی میتواند شغلهای انسانی و قضاوتهای انسانی را از بین ببرد. این دو چیز ترسناک هستند. چه کارمندی که میترسد شغلش را از دست بدهد و چه مشتریای که احساس میکند به یک ربات سپرده شده است تا تعیین کند چه مقدار باید پرداخت کند، انسانها به آرامش نیاز دارند. بله، این مسائل ممکن است به سود بیشتر منجر شوند که برای کسبوکار خوب است. با بحث درباره افرادی که تحت تأثیر قرار میگیرند، اعتماد ساخته میشود.
آنها نظارتها، چکها و تدابیر ایمنی را توضیح میدهند: بازگرداندن انسانها به فرآیند هوش مصنوعی ترسها را کاهش میدهد. انسانها قابل تفهیم هستند، میتوانند صحتسنجی کنند و به سادگی در دنیای فیزیکی حضور دارند. بحث در مورد نحوه ادغام انسانها در فرآیند باعث افزایش اعتماد و کاهش ترس میشود.
طوفان خبری امروز درباره هوش مصنوعی یادآور این است که باید همین حالا این گفتگوهای داخلی را آغاز کنید. این نکات را آماده کنید، آماده باشید و انسانی بمانید.
نویسنده: آلیسون کارتر
تاریخ: ۴ آگوست ۲۰۲۵
منبع: Daily
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
#هوش_مصنوعی, #AI_در_روابط_عمومی, #استراتژی_ارتباطات, #روابط_عمومی_هوشمند, #فناوری_هوش_مصنوعی, #اعتماد_مخاطب, #ارتباطات_بحران, #AI_in_PR, #Artificial_Intelligence, #Trust_in_AI, #PR_Strategy, #Communication_Strategy, #Crisis_Management
نظر بدهید