روزآمد این روابط عمومی به طور خلاصه به روش هایی اطلاق می شود که می توانند بر پدیداری شما در فضای وب تاثیر گذارده و مدیریت شهرت دیجیتال شما را بهینه سازی کنند.
شاید بارها اتفاق افتاده باشد که در اینترنت، مقاله یا یادداشتی علیه شرکت یا سازمان شما منتشر شده باشد و در صفحه اول نتایج گوگل آن را مشاهده کنید.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- روابط عمومی اینترنتی یکی از حوزه های روابط عمومی بعلاوه تکنولوژی می باشد که اخیرا مورد بازنگری قرار گرفته است.
روزآمد این روابط عمومی به طور خلاصه به روش هایی اطلاق می شود که می توانند بر پدیداری شما در فضای وب تاثیر گذارده و مدیریت شهرت دیجیتال شما را بهینه سازی کنند.
شاید بارها اتفاق افتاده باشد که در اینترنت، مقاله یا یادداشتی علیه شرکت یا سازمان شما منتشر شده باشد و در صفحه اول نتایج گوگل آن را مشاهده کنید.
این مشکل بویژه زمانی که نظریات ارتباطات بر انحصار رسانه ای برای دریافت بیشترین اثربخشی تاکید می کنند، می تواند شهرت سازمان شما را برای رهبران فکر تحت تاثیر قرار دهد.
سایت و وبلاگ سازمان شما در این زمینه تنها 2 گزینه هستند که می توانند حداکثر دو فضا را در صفحه اول نتایج گوگل که حاوی 10 نتیجه است، اشغال کنند. بنابراین شما نیاز به 8 فضای دیگر دارید که بتوانید پوشش و انحصار کامل در فضای رسانه ای گوگل و سایر موتورهای جستجو به دست آورید.
برای این کار باید از سایت های ذیل استفاده کنید:
1. توییتر
2. فیسبوک
3. لینکداین
4. کلوب
5. پینترست
6. آپارات
7. یوتیوب
8. یکی از سایت های خبر رسان از قبیل: خبرفارسی، قطره و …
با روزآمد کردن این ابزارها به طور مرتب می توانید تنها گوینده تریبون خودتان در گوگل باشید.
در استفاده از این ابزارها باید چند نکته را در نظر داشته باشید:
1. هرگز محتوای مشابهی را در همه این رسانه ها ارائه ندهید.
2. محتوای خود را با استفاده از اصول سئو پی آر بهینه سازی کنید.
3. هرگز به کارشناسان سئو مراجعه نکنید، چراکه سئوی سایت دیر یا زود شناسایی شده و سایت شما از صفحه نتایج گوگل حذف می شود.
4. محتوای خود را با کیفیت تولید کنید و در انتخاب عکس ها با دقت عمل کنید.
5. تا حد ممکن در فعالیت های سایر رسانه ها و افراد محبوب مشارکت کنید و سعی کنید تا حد امکان در سایر فضاها نیز محبوبیت بدست آورید.
با اجرای این موارد می توانید شهرت دیجیتال خود را بیمه کنید. در مورد کیفیت اجرای هر یک از موارد فوق می توانید به مقالات من در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) مراجعه کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید