شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پرزنتی رام – رشد جهان آنلاین، صنعت روابط عمومی را نیز در ورطه طوفانی سهمگین قرار داده است. در جهانی که همه چیز در حال حاضر در ابتدا دیجیتال هستند، متخصصان روابط عمومی باید همچون ناشران، شروع به فکر کردن کنند. علاوه بر این، با تغییر سریع، فضای کوچکی برای قوانین سخت و سریع وجود دارد.
جهان روابط عمومی همه تبدیل به آزمایش شده اند.
«اگر شما به دنبال تعامل با مخاطبان خود از طریق تاکتیک های روابط عمومی هستید، مستقیما از طریق تبلیغات پیش نروید. آزمایش های زیادی وجود دارد –که بودجه های زیادی نمی خواهند». مادلین لیتل، مدیر، رئیس روابط عمومی آسیا و اقیانوسیه، JLL، کسی که در روابط عمومی آسیا 2014 سخنرانی کرد، گفت: در گذشته، روابط عمومی تمرکز بسیار زیادی در روابط رسانه ای و مدیریت بحران داشت – امروزه بسیاری از خطوط محو شده اند.
لیتل توضیح داد: «دیجیتالی شدن، همه چیز را برای ما به عنوان کارگزاران ارتباط برقرار کننده، متخصصان روابط عمومی (اصحاب روابط عمومی) و به عنوان بازاریابان، تغییر داده است. برای روابط عمومی، به این معنی است که ما به عنوان کارگزاران روابط عمومی نیاز به این داریم که همانند ناشران فکر کنیم.» او توضیح داد که امروز روابط عمومی، محتوای خود را تولید می کند، داستان های اصلی را برای تعامل با مخاطبان قرار می دهد.
به طور کلی، با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده داخلی توسط JLL ، نرخ گزاف گویی نیز پایین تر و کمتر است و خوانندگان زمان بیشتری را صرف خواندن فکر اصلی قطعات نوشته شده مدیریت می کنند.
چگونه صحنه روابط عمومی، بازاریابی را تحت فشار قرار می دهد
در طول چند سال گذشته، JLL به یک رویکرد یکپارچه با روابط عمومی و تیم بازاریابی خود، در حال همکاری با یکدیگر جهت سازگاری با ایده ها و ایجاد محتوا، نقل مکان کرد. علاوه بر این، افزایش پیچیدگی سیستم های اتوماسیون بازاریابی منتج به این شد که هم روابط عمومی و هم تیم های بازاریابی، ابزارهای اندازه گیری را با هم به اشتراک گذارند.
با این حال، جایی که در آن روابط عمومی و بازاریابی هر دو بیشتر با همدیگر تلاقی دارند، درک مخاطبان است. به جای نگاه کردن به «معیارهای غرورآمیز» که به عنوان بخشی از جهان روابط عمومی قدیمی و یا جهان روابط رسانه ای نامیده شده، لیتل از متخصصان روابط عمومی خواست تا برای ارزیابی کیفیت به جای کمیت، فراتر بروند.
شکی نیست که جهان فردای روابط عمومی، دیگر، بازتابی از امروز نخواهد داشت.
آن چه که همه اصحاب روابط عمومی می توانند انجام دهند این است که با سرعت دیجیتال سازگار و همقدم باشند و «متخصص عمومی به جای متخصصان فله ای» فردا، باشند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید