شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– رسانه های گروهی در دفاع از خود به راهبردها و فنونی که از روابط عمومی، تبلیغات و روزنامهنگاری کسب نمودهاند، متوسل میگردند. سازمانها از طریق این فنون در چارچوب و بافت عامه نفوذ می نمایند و به بیان عقاید و نقطه نظرات خود می پردازند. برنامه ریزی استراتژیک برای هر سازمانی که بخواهد از پوشش خبری برای کمک به برنامهریزی خود استفاده نماید، ضروری به نظر میآید.
اگر سازمانی برنامهریزی نداشته باشد و نتواند امور رسانهای خود را سازماندهی کند، تنها وقت را تلف نموده است. باید همکاران را از ارزش و تأثیر استراتژی رسانه ای جهتدهی شده و برنامهریزی شده آگاه نمود.
هر یک از افراد سازمان شما، به ویژه کسانی که در ارتباط با رسانه های خبری هستند و یا به عنوان سخنگو در سازمان خدمت میکنند، باید بدانند که درج نام سازمان شما به بیان دیدگاهها، نظرات و تشریح خود بپردازد و رسالت و ارزش فعالیتهای خود را در میان رسانههای گروهی عرضه نمایند. (روابط عمومی نوشتاری و تکنیکهای رسانهای، دنیس ال ویلکاکس- لارنس نولت)
|
نظر بدهید