تقویت ارتباط دانشگاه علوم پزشکی تهران با مردم؛ نقش کلیدی روابط‌عمومی و رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی سلامت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مسعود آسیما، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگویی با برنامه «پنجره باز» شبکه سلامت، بر نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در انتقال صحیح اطلاعات سلامت و پر کردن شکاف بین دانشگاه و مردم تاکید کرد. وی گفت: «دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه ۱۷۳ ساله، نخستین مرکز آموزش پزشکی در ایران است. بسیاری از اساتید برجسته کشور، آموزش‌دیده این دانشگاه هستند و بعدها در سایر نقاط کشور، مؤسس دانشگاه‌ها و مراکز درمانی شدند. همین پیشینه، جایگاه ویژه‌ای برای این دانشگاه رقم زده است.»

نقش رسانه‌ها در ارتقای آگاهی سلامت عمومی
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی با اشاره به وظیفه حیاتی روابط عمومی‌ها در حوزه سلامت گفت: «وظیفه روابط عمومی فقط تولید خبر نیست. ما باید روایتگر رویدادها باشیم، آن هم با زبان مردم و برای مردم. اگر جراحی خاص یا اقدام درمانی ارزشمندی در دانشگاه انجام می‌شود، باید آن را از زبان تیم درمانگر روایت کنیم تا مردم به‌درستی در جریان دستاوردها قرار بگیرند.»

آسیما از رسانه‌ها خواست تا فرصت بیشتری برای حضور اساتید دانشگاه‌ها در برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای فراهم کنند: «ما آماده‌ایم بهترین متخصصان را معرفی کنیم. اگر رسانه‌ها پای کار بیایند، می‌توانیم اطلاع‌رسانی علمی و دقیق را جایگزین فیک‌نیوزها و محتوای زرد کنیم. صدا و سیما می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کند.»

تقویت ارتباط دانشگاه با مردم، مسئولیتی ملی
وی افزود: «ارتباط بین دانشگاه، مردم و هیئت علمی باید تقویت شود. این امر نیازمند حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف از جمله رسانه‌ها، وزارت بهداشت و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی است. روابط عمومی پل این ارتباط است و باید مأموریت آگاهی‌بخشی را در اولویت قرار دهد.»
در پایان این گفت‌وگو، آسیما با قدردانی از برنامه «پنجره باز» گفت: «قدردان رسانه‌هایی هستیم که در مسیر آگاهی‌بخشی سلامت عمومی گام برمی‌دارند. ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران آماده‌ایم تا با شفاف‌سازی، روایت علمی و استفاده از توان اساتید، اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در اختیار مردم قرار دهیم.»

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/