شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– با توجه به گروه مشاوران تحقیقاتی ساینت(Signet) انتظار می رود تا در طول پنج سال آینده تقاضا برای مدیران ماهر روابط عمومی تا 10 درصد افزایش یابد. در حال حاضر پرداخت دستمزد برای مدیران روابط عمومی به طور میانگین حدود 95 هزار دلار در سال است.
به گزارش گروه ترجمه شارا، دانبری، سی تی (Danbury, CT)- مطابق با گفته گروه مشاوران تحقیقاتی ساینت(Signet) شرکت استخدام ارتباطات پیشرو ایالات متحده، همچنان که رسانه های اجتماعی آنلاین سرعت انتشار اخبار را افزایش می دهند، تقاضا برای مدیران روابط عمومی در5 سال آینده نیز تا 10 درصد افزایش خواهد یافت.
ساینت گفت: «و همچنان که نیاز مدیران روابط عمومی متخصص در تکنولوژی، به انتشار اخبار خوب یا بد برای سازمان یا مشتریان خود بیشتر می شود، افزایش دستمزد آنها نیز تا سال 2019 نیز حدود 10 درصد تخمین زده شده است. ساینت پیش بینی های خود را بر اساس اطلاعات مشتریان خاص و یافته هایی از اداره آمار وزارت کار ایالات متحده تخمین زده است.
با توجه به داده های اخیر از اداره ی آمار وزارت کار ایالات متحده، پرداخت متوسط برای مدیران روابط عمومی در حال حاضر حدود 95 هزار دلار در سال است. مدیران روابط عمومی، استراتژی های ارتباطاتی مستقیمی که تصویر عمومی از کارمندان یا مشتریان خود را حفظ می کنند یا افزایش می دهند را طراحی و برنامه ریزی می کنند. همچنین این اداره گفت که درآمد متوسط متخصصان روابط عمومی (متخصصان ارتباطات در نقش غیر مدیریتی) سالانه حدود 54 هزار دلار در سال است.
«نیل ام سی گَرِتی» مدیر و بنیانگذار گروه مشاوران تحقیقاتی ساینت(Signet) گفت: « رشد انفجاری رسانه های اجتماعی در چند سال گذشته منجر به افزایش استقبال از مشاغلی در عرصه ارتباطات شده است که در طول 5 سال گذشته دارای رشد کندی بود.»
«ام سی گَرِتی» اشاره کرد که در حال حاضر افکار عمومی می تواند در دقیقه تغییر کند، به خصوص در مورد انتشار اخبار پر سرعت از طریق کانال های اینترنتی و رسانه های اجتماعی. در نتیجه، چنانچه اگر سازمان ها با چالش های بیشتر و جدیدتری برای حفظ شهرت خود مواجه شوند، تقاضا برای مدیران و رهبران روابط عمومی به طور پیوسته افزایش خواهد یافت».
«ام سی گرتی» اشاره کرد که «رشد اشتغال پیش بینی شده در روابط عمومی قطعاً خبر خوبی است، اما استخدام مدیران، به عنوان مجموعه مهارت های مورد نیاز برای حفظ و رشد برندهای شرکت های بزرگ که هر ماه در حال تغییر هستند، با چالش هایی حتی سخت تر از گرفتن حق مردم مواجه خواهد بود».
گروه مشاوران تحقیقاتی ساینت(Signet) یک شرکت ارتباطات مبتنی بر استخدام بوتیک و متخصص در ارتباطات، روابط عمومی و توسعه نام تجاری است.
مترجم: مریم میرعبدالحق
|
نظر بدهید