تغییر نگرش‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی با لودر و بولدوزر محقق نمی‌شود

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تغییر نگرش‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی با لودر و بولدوزر محقق نمی‌شود.

تغییر نگرش‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی با لودر و بولدوزر محقق نمی‌شود

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاهرخ رمضان‌نژاد ظهر در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: آنچه اکنون بیش از هر چیز می‌تواند خلاء اطلاع‌رسانه‌ای را در هر سازمانی پر کند، تغییر نگرش‌ها است که با لودر و بولدوزر محقق نمی‌شود و بخشی از آن به عملکرد خود روابط عمومی‌ها و عدم نقش‌آفرینی آنها در موضوعات مختلف بر می‌گردد.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اکنون تا اسم پول می‌آید نگاه‌ها به سمت نگاه فیزیکی و کود و بذر می‌رود، در حالی که این‌ها 30 سال بوده و امروز وقت تغییر نگرش‌ها فرارسیده است.


وی پیوست فرهنگی و اطلاع‌رسانی در طرح‌ها و سیاست‌ها را یک حلقه مفقوده خواند و تصریح کرد: اگر در سیاست‌ها و تحقق اهداف ناموفق هستیم، برای این است که به پیوست فرهنگی و اطلاع‌رسانی توجه نکردیم.


رمضان‌نژاد ادامه داد: نظام رسانه‌ای و درک نقش رسانه از دیگر مسائل مهم در کارکرد روابط عمومی‌ها است که اگر به آن توجه نکنیم، نه تنها به اهداف کامل بخش کشاورزی نمی‌رسیم، بلکه ناموفق خواهیم بود.
وی تاکید کرد: 50 درصد پیشبرد سیاست‌های هر بخش به نظام رسانه‌ای بستگی مستقیم دارد و غافل شدن از آن، منجر به عقب‌نشینی هر سیاست‌گذار و تصمیم‌گیرنده‌ای می‌شود.


مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی شناخت ذائقه رسانه‌ها را برای کار روابط عمومی‌ها مهم دانست و ابراز داشت: اگر می‌خواهیم در مطبوعات و رسانه‌ها جایی داشته باشیم، باید در وهله نخست، تولید محتوا کنیم و در وهله دوم روزنامه‌پسند، مخاطب پسند و با درک عنصر زمان در خبرنویسی بنویسیم و اصول فنی نگارش را رعایت کنیم.


وی بیان کرد: از مدیر نامه‌ای عمل کردن پرهیز کنیم و حرف‌های کارشناسی را به سطح رسانه و عموم بکشانیم.


رمضان‌نژاد با بیان اهمیت عمومی کردن سیاست‌های بخش کشاورزی، خطاب به روابط عمومی‌ها گفت: آنقدر از سیاست‌ها و رویکرده بگویید و بنویسید تا در جامعه نهادینه و عمومی شود.


این مسئول رسانه‌ای در وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: برنامه اصلی ما تبدیل کشاورزی به موضوعی درجه اول در کشور است و این امر محقق نمی‌شود جز با کارایی مثبت، مفید و به موقع روابط عمومی‌ها.
وی گفت:‌ ما می‌خواهیم کشاورزی موضوع هنر، شعر و رسانه شود و از همه مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم که در راستای این هدف مهم گام بردارند.


مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی اثر یک شعر و عکس در حوزه کشاورزی را به مراتب اثرگذارتر از هزاران گزارش وزیر و وکیل خواند و خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که با رسانه‌ها، گروه‌های مختلف هنری، فوتبال، سینما و همه اقشار و آحاد جامعه ارتباط موثر برقرار و این هم‌افزایی را با این هدف که کشاورزی به موضوع اصلی جامعه تبدیل شود،‌ به وجود آوریم.


منبع: فارس