تجربه روابط‌عمومی در آسیا

تأسیس این بازار جدید، دائماً به افزایش سطح فعالیت‌های روابط‌عمومی در این قاره نیاز دارد، اما قاره آسیا با وجود میراث غنی و ظرفیت گسترده خود، در زمینه آموزش روابط‌عمومی بی‌تحرک باقی مانده است. تردیدی نیست که انجام تحلیل‌های تجربی در زمینه حرفه روابط‌عمومی در آسیا و استفاده از این یافته‌ها در آموزش روابط‌عمومی مدت زیادی به تأخیر افتاده است.

آسیا از نظر محدوده جغرافیایی و جمعیت، بزرگترین و علاوه بر آن پیچیده‌ترین منطقه است. در دهه‌های گذشته، کشورهای آسیایی مانند چین و هند به عنوان بازارهایی بزرگ و مهم برای همکاری‌های چندملیتی ظهور کرده‌اند. این نوع فرآیند تجارت بین ملل در آسیا، آشکارا طی نهمین نشست «آسه‌آن» که در جزیره بالی در اندونزی، در 18 اکتبر 2003 برگزار شد به گسترش خود ادامه داد.

 

در این نشست آسه‌آن (مؤسسه ملل آسیای جنوب شرقی) که 10 کشور در آن شرکت داشتند، موافقت‌نامه‌های تجاری و امنیتی دو جانبه توسط کشورهای چین، ژاپن،‌ کره جنوبی و هند امضاء شد. هدف از این موافقت‌نامه‌ها، تأسیس ناحیه بازرگانی عظیم در قاره آسیا- که بیش از 60 درصد جمعیت دنیا را در بر می‌گیرد- بود.

 

تأسیس این بازار جدید، دائماً به افزایش سطح فعالیت‌های روابط‌عمومی در این قاره نیاز دارد، اما قاره آسیا با وجود میراث غنی و ظرفیت گسترده خود، در زمینه آموزش روابط‌عمومی بی‌تحرک باقی مانده است. تردیدی نیست که انجام تحلیل‌های تجربی در زمینه حرفه روابط‌عمومی در آسیا و استفاده از این یافته‌ها در آموزش روابط‌عمومی مدت زیادی به تأخیر افتاده است.
 

لینک مقاله:

 

http://kpri.ir/product/تجربه-روابط‌عمومی-در-آسیا/