تبلیغات در روابط عمومی (جشنواره)

جشنواره به روز یا دوره‌ای از جشن ها یا آیین ها، یا به تعدادی از رویدادهای فرهنگی(مانند نمایش و بررسی فیلم‌ها) که در یک مکان خاص رخ می‌دهد گفته می‌شود.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| جشنواره به روز یا دوره‌ای از جشن ها یا آیین ها، یا به تعدادی از رویدادهای فرهنگی(مانند نمایش و بررسی فیلم‌ها) که در یک مکان خاص رخ می‌دهد گفته می‌شود.

 

جشنواره از دل جشن بیرون آمده است و ریشه های آن به دوران باستان باز می گردد و بیشتر جنبه مذهبی داشته است و به مرور زمان جنبه های دیگری نیز یافته است و امروزه در بیشتر جشنواره ها جنبه های هنری و فرهنگی چشمگیر است.

جشنواره یا فستیوال برگزاری مراسمی است که برگزارکنندگانش می‌خواهند اتفاق خوشایندی که مثلاً سال پیش در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، صنعتی و نظایر آن رخ‌داده‌است، امسال مورد معرفی و تجلیل و تمجید قرار دهند. سخنرانان جشنواره می‌توانند در باب موضوع جشنواره صحبت کنند با این تفاوت که مطالب باید به‌سوی معرفی و تجلیل و تمجید میل داشته باشد. در برخی دیگر از جشنواره‌ها به بزرگداشت یا تجلیل از محصولی خاص پرداخته می‌شود یا با معرفی جوایزی فصلی برای تشویق عموم در شرکت و مشارکت در رویداد خاصی تلاش می‌شود.

در واقع شکل گیری جشنواره برای تبادل فرهنگ، آیین ملتها و برقراری ارتباط بین آنها شکل می گیرد.

اصولا جشنواره ها رویدادهایی هستند که باید در مرکزیت خاص با توجه به موضوع اصلی جشنواره پیاده سازی شوند و اکثریت فستیوال ها در روزهای تعطیل و جشن ها برگزار می شود. عموما در جشنواره ها همیشه از اظهار نظرها و نقدها استقبال می شود.

همیشه در برگزاری جشنواره از بزرگان و پیشکسوتان مختص اون موضوع خاص دعوت به عمل می آید تا تجربیات ارزشمند خود را در اختیار دیگران قرار دهد

 

منبع: http://www.marw.ir