تاکید یک استاد ارتباطات: برنامه ریزی سرلوحه کار روابط عمومی ‏ها باشد

دکتر محمودرضا مرتضوی با اشاره به این که در حال حاضر نسبت به گذشته فارغ ‏التحصیلان بیشتری در روابط عمومی‏ های استان مشغول به کار شده ‏اند، اظهار داشت: خوشبختانه بخش ‏هایی همچون ارتباط با رسانه در روابط عمومی ‏های استان یزد فعال شده است، اما آن چیزی که قابل مشهود می ‏باشد عدم برنامه‏ ریزی منسجم در روابط عمومی‏ های استان یزد است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) استاد یار علوم ارتباطات دانشگاه علوم و تحقیقات یزد معتقد است که بخش برنامه ‏ریزی باید بیش از این در واحدهای روابط عمومی ‏های استان یزد مورد توجه قرار گیرد.


دکتر محمودرضا مرتضوی با اشاره به این که در حال حاضر نسبت به گذشته فارغ ‏التحصیلان بیشتری در روابط عمومی‏ های استان مشغول به کار شده  ‏اند، اظهار داشت: خوشبختانه بخش ‏هایی همچون ارتباط با رسانه در روابط عمومی ‏های استان یزد فعال شده است، اما آن چیزی که قابل مشهود می ‏باشد عدم برنامه‏ ریزی منسجم در روابط عمومی‏ های استان یزد است.


به گفته وی، تصور و طراحی وضعیت مطلوب و یافتن و پیش ‏بینی کردن راه‏ ها و وسایلی که نیل به آن را میسر می‏ سازد از اهداف برنامه ‏ریزی در روابط عمومی‏ به شمار می ‏رود.


وی ادامه داد که برنامه ‏ریزی فرآیندی دارای مراحل مشخص و به هم پیوسته برای تولید خروجی منسجم در قالب سیستمی هماهنگ از تصمیمات است.


این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به این که روابط عمومی ‏ها برای رسیدن به اهداف خویش نیاز به برنامه‏ ریزی دارند، تصریح کرد: برنامه‏ ریزی را می ‏توان از این جنبه برنامه ‏ریزی کوتاه‏ مدت (برنامه ‏ریزی عملیاتی و تاکتیکی)، برنامه‏ ریزی میان مدت و برنامه‏ ریزی بلند مدت دسته‏ بندی نمود.

 

مرتضوی افزود: همچنین برنامه ‏ریزی سالانه، دراز مدت و استراتژیک را مورد اشاره قرار داده ‏اند. توجه به این تقسیم‏ بندی در هر سازمانی به خصوص برای واحد روابط عمومی ضروری به نظر می ‏رسد. وی تأکید کرد: نیاز شناخت و درک متقابل به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف، امروزه در سازمان ‏ها و ادارات به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است.