تاثیر کووید-19 بر روابط عمومی، حالا و در آینده/ برنامه ریزی سناریو

نقش استراتژیک روابط‌عمومی این است که روابط وابسته به هم را در نظر بگیرد، سناریو های مختلف را کاوش کند و نتایج احتمالی را ترسیم کند. شاغلان باید برای ارزیابی شرایط با ذینفعان در شرکت هایشان کار کنند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| نقش استراتژیک روابط‌عمومی این است که روابط وابسته به هم را در نظر بگیرد، سناریو های مختلف را کاوش کند و نتایج احتمالی را ترسیم کند. شاغلان باید برای ارزیابی شرایط با ذینفعان در شرکت هایشان کار کنند.


چارچوب سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکونولوژیکی، قانونی و محیط زیستی برای تعریف محیطی کوچک یا کلان مفید است.


عدم قطعیت های مرتبط با بحران بیماری همه گیر ویروس کرونا و تاثیر آن بر سازمان خود را ترسیم کنید.


نتایج احتمالی را کاوش کنید و درباره ی پیامد ها و راه حل های هر سناریو بحث کنید. (شارا)

 

“شما باید آینده خود و تاثیراتی را که ویروس کرونا بر اقتصاد و کسب وکارها خواهد داشت را تحلیل کرده و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

 

در این رابطه بررسی تحلیل های افراد صاحب نظر و مدیران مختلف، می تواند به شما برای رسیدن به تصمیماتی بهتر، کمک کند، با این حال به صورت کلی شما باید سه سناریو خوشبینانه، حد متوسط و بدبینانه را مشخص کرده و برای هر سه حالت، خود را آماده کنید.

 

درواقع اگرچه نمی توان آینده را پیش‎‏بینی کرد، با این حال شما می توانید خود را برای هر شرایطی، آماده کنید.” (دیوید فینکل)