شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| در یک بررسی با عنوان “بررسی تاثیر عملکرد روابط عمومی بر رضایتمندی مشتریان با توجه به تفاوتهای جنسیتی (مطالعه موردی: شرکت ساپکو)” که با راهنمایی دکتر مهدی فتوره چی، مشاورت دکتر شادی ضابط و داوری دکتر مرتضوی انجام شد، فریبا خلیلی نگارنده پایان نامه در مقدمه آورده است بررسی کارایی روابط عمومی و عوامل موثر بر آن به عنوان مدعی العموم مردم و وکیل مدافع سازمان نقش بسیار محوری در ایجاد تصویر مطلوب و یا نامطلوب از سازمان ها دارد.
به گزارش شارا، جامعه آماری این تحقیق را همه مشتریان شرکت ساپکو تشکیل می دهند که با توجه به جدول مورگان تعداد 384 نفر بطور تصادفی انتخاب گردیدند.
نتایج تجزیه و تحلیل داده ها، حاکی از آن است که بهره مندی از ابزارها و تکنولوژی های نوین ارتباطی، عملکرد ارتباطات برون سازمانی و داشتن برنامه راهبردی ارتباطی در روابط عمومی بر رضایتمندی مشتریان شرکت ساپکو تاثیر مثبت و معناداری دارد.
همچنین با توجه به اینکه ضریب بتا(میزان تاثیر) در آقایان 296/0 و در خانم ها 267/0 می باشد مطابق با فرضیه چهارم تحقیق می توان ادعا نمود که میزان رضایتمندی آقایان نسبت به خانم ها از عملکرد روابط عمومی شرکت ساپکو بیشتر می باشد که توجه به این امر می تواند راهنمای سیاست گذاری در سازمان باشد.
|
نظر بدهید