بیانیه مأموریت جدید واشنگتن پست: داستان‌گویی جذاب برای تمام آمریکا
نویسنده: بنیامین مالین

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در سال 2017، روزنامه واشنگتن پست شعار “دموکراسی در تاریکی می‌میرد” را به عنوان بخشی از ماموریت خود برگزید تا نقش خود به عنوان نهاد نظارتی بر دولت را تأکید کند. اما اکنون که ترامپ در آستانه بازگشت به کاخ سفید است، این روزنامه مأموریت جدیدی را معرفی کرده است که دیدگاهی گسترده‌تر از روزنامه‌نگاری واشنگتن پست را به نمایش می‌گذارد: “داستان‌گویی جذاب برای تمام آمریکا.”

این بیانیه به عنوان نقطه‌ای برای هم‌افزایی داخلی میان کارکنان در نظر گرفته شده است. این تغییر مأموریت در زمانی صورت گرفته که واشنگتن پست با بحران‌های متعدد در بخش تحریریه روبرو است. از ژوئن، این روزنامه با نارضایتی گسترده‌ای از سوی کارکنان مواجه شده که به رهبری ضعیف و بحران‌های مدیریتی اشاره کرده‌اند. بیش از 400 کارمند نامه‌ای به جف بزوس، مالک میلیاردر این روزنامه، ارسال کردند و درخواست ملاقات با او برای بحث در مورد تصمیمات رهبری کردند که باعث سوالاتی در مورد اعتبار این مؤسسه شده است.

در این بیانیه جدید، بزوس ابراز امیدواری کرده که واشنگتن پست مخاطبان بیشتری از طبقه کارگر آمریکا و افراد خارج از شهرهای ساحلی جذب کند و به دنبال گسترش مخاطبان خود در میان محافظه‌کاران است. علاوه بر این، روزنامه قصد دارد تا میزان محتوای نظرات و تحلیل‌ها را افزایش دهد.

هدف بلندمدت روزنامه شامل رسیدن به 200 میلیون کاربر پرداختی است که در مقایسه با تعداد کمتر از سه میلیون مشترک دیجیتال فعلی آن، هدفی بسیار چالش‌برانگیز به حساب می‌آید. این هدف به‌ویژه با هدف جلب توجه بیشتر به محتواهای نظرات و استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای موفقیت در این راستا تعریف شده است.

در عین حال، روزنامه از اهداف دیگری همچون حفظ اصول بنیادی روزنامه‌نگاری خود از جمله “گزارش حقیقت به تمام معنا” و “وظیفه روزنامه تنها به خوانندگان و عموم مردم تعلق دارد” پیروی می‌کند.

نویسنده: بنیامین مالین
تاریخ انتشار: 16 ژانویه 2025
منبع انگلیسی: The Washington Post
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/