شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با توکل بر خداوند متعال و با الهام گرفتن از روح بلند شهیدان راه مداوم انقلاب اسلامی که در تمام زمان ها یادشان معنویت و ایمان و ولایت را در جان جامعه زنده می کند، با حضور و مشارکت صمیمانه خانواده بزرگ روابط عمومی ها از تمام نقاط کشور را در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و در شرایطی برگزار می کنیم که بیش از پیش اهمیت و ضرورت حضور جدی روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف عالی کشور برای همه دانشگاهیان، مسئولان، مدیران، کارگزاران و علاقمندان این حوزه مهم ارتباطی روشن شده است.
برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، با تجربه های طولانی و دست آوردهای ارزشمند، که حاصل همکاری و مشارکت وسیع استادان، محققان، مدیران، کارگزاران و همه حامیان و شرکت کنندگان در این کنفرانس است، بیانگر ایمان، بصیرت، هوشیاری، استقامت و توانمندی و تعهد تک تک اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی ها است که همچنان بر تحقق عملی اخلاق حرفهای است.
اکنون می توان گفت با تدابیر اتخاذ شده توسط کنفرانس و همه مشارکت کنندگان آن، دسترسی به اهداف عالیه در حوزه روابط عمومی ها بیش از گذشته امکان پذیر شده و نادیده گرفتن این ساختار مهم ارتباطی و مدیریتی نه تنها امکان پذیر نیست، بلکه بیش از گذشته باید به آن اهمیت مضاعف داد.
سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، با شعار «روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا» و با مشارکت و همکاری دانشگاه های مختلف، سازمان ها و نهادهای مرتبط، استادان، پژوهشگران، مدیران، کارگزاران و علاقه مندان به این حوزه مهم ارتباطی، در شرایطی برگزار می شود که توجه به محتوا به ویژه در فضای مجازی که هم اکنون فضای غالب فعالیت های ارتباطی به شمار می آید به مهمترین حوزه چالشی تبدیل شده است که نیازمند دقت و مدیریت مناسب و دانش محور می باشد.
ما شرکت کنندگان در سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، ضمن قدرشناسی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس و تاکید بر ضرورت ادامه کنفرانس های علمی و تخصصی با معیارهای جهانی، اجرای کامل مفاد این بیانیه که زمینه ساز ارتقاء و اعتلای روابط عمومی ایران می باشد را خواستاریم:
(1) توجه عملی و عمیق به رویکردهای علمی و دانش محور در همه زمینه ها، از جمله در حوزه روابط عمومی ها که مسئولیت بزرگی در جهت همدلی و همفکری نهادها، سازمان ها و مدیریت های کشور با جامعه را بر عهده دارند، نه تنها یک ضرورت به شمار می آید، بلکه یک مسئولیت اجتماعی و مردمی است که باید توسط همه علاقمندان به پیشرفت و توسعه هدفمند کشور مورد تاکید قرار گیرد.
(2) گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، وضعیت جدیدی در رابطه با محتوای ارتباطی ایجاد کرده است که نیازمند بازنگری علمی، مدیریت بهینه، سیاست های مؤثر و برنامه ریزی های جامع دارد.
(3) حفظ و حمایت از زبان فارسی به عنوان هویت ملی و تاریخی با مدیریت محتوا و توجه به معیارها و ارزش های فرهنگی در فضای واقعی و فضای مجازی از مهمترین مسئولیت های دست اندرکاران حوزه های ارتباطی و رسانه ای است که باید در این زمینه با تعهد و احساس مسئولیت به آن، توجه کافی داشته باشند.
(4) التزام به معیارهای اخلاق حرفهای برای برقراری و گسترش ارتباطات مبتنی بر صداقت و برابری در همه سطوح مدیریتی و تشکیلاتی سازمان های روابط عمومی در سطح کشور مورد تاکید است.
(5) بکارگیری مناسب و هدفمند شبکه های اجتماعی همراه با مدیریت محتوا بر اساس رویکردها و دیدگاههای دانش محور و متکی بر اخلاق برای ایجاد فضای سالم ارتباطی، محتوای مفید، ارتباطات مؤثر، اخلاق مدار و فرهنگ ساز یک ضرورت اجتماعی و یک برنامه ای آینده نگر است.
(6) تغییر نگاه از منفی به ایجابی نسبت به فضای مجازی که می تواند با مدیریت جهادی و آگاه نسبت به تشویق جامعه به تولید محتوای مناسب، مفید، هدفمند، اخلاق محور و تاثیرگذار باشد، یک مسئولیت اجتماعی و ملی به شمار می آید.
(7) تقویت «سواد رسانه ای» به ویژه در مورد محتوای فضای مجازی و تقویت بنیه عمومی جامعه نسبت به فهم وضعیت کنونی ارتباطات و ضرورت همکاری همه آحاد جامعه در ایجاد فضای سالم اخلاقی با تحلیل های مداوم و کسب اطلاعات و تفکیک آنها یک ضرورت جدی به شمار می آید.
|
نظر بدهید