0
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا

نمایشگاه «عکاسی خبری سیاه» در موزه هنر کارنگی: روایتی بی‌تعصب از تاریخ و هویت سیاه‌پوستان آمریکا

۰۶ مهر ۱۴۰۴

امین جیران به عنوان معاون مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور منصوب شد

۰۶ مهر ۱۴۰۴

پایان دوران گوشی‌های هوشمند؟ بیل گیتس و آینده خالکوبی‌های الکترونیکی

۰۶ مهر ۱۴۰۴

بلاگرهای بین‌المللی در خدمت کرملین؛ «جنگجویان مطیع روابط‌عمومی پوتین»

۰۶ مهر ۱۴۰۴
شارا شارا
0
شارا شارا
0
شارا شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
0
شارا شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
0

بلاگرهای بین‌المللی در خدمت کرملین؛ «جنگجویان مطیع روابط‌عمومی پوتین»
یک شبکه از بلاگرهای خارجی، به‌ویژه آلمانی‌ها، در حال تبلیغ تصویر مثبت از روسیه به‌عنوان کشوری آزاد و جذاب هستند؛ کمپینی که طبق گزارش‌ها از سوی کرملین پشتیبانی مالی می‌شود.

1 دقیقه حداقل زمان مطالعه ۰۶ مهر ۱۴۰۴
پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بلاگر آلمانی ـ روسی «لیزا گراف» (Liza Graf) که 60,000 دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، دلیل مهاجرت خود به روسیه را چنین توضیح می‌دهد: «در روسیه نیازی به پرداخت هزینه‌های اجباری رسانه‌ای (GEZ) نیست، مالیات‌ها سبک‌تر هستند و حتی خوش‌گذرانی هم هزینه کمتری دارد.» او که متولد مسکو است و دوران کودکی خود را در آمریکا، مونیخ و آخن گذرانده، امروز از مسکو و سفرهایش به شبه‌جزیره اشغالی کریمه و مناطق مختلف روسیه و کشورهای پساشوروی بلاگ‌نویسی می‌کند. وی در ویدئویی کریمه را «مالدیوهای روسیه» نامیده است.

کمپین روابط‌عمومی با محوریت آلمان

بر اساس بررسی رسانه‌های اروپایی، ده‌ها بلاگر بین‌المللی، عمدتاً از آلمان، در حال تولید محتواهایی هستند که روسیه را کشوری آزاد، شاد و پر از فرصت معرفی می‌کنند. این در حالی است که کارشناسان ارتباطات معتقدند این فعالیت‌ها بخشی از یک کمپین روابط‌عمومی (PR Campaign) سازمان‌یافته توسط کرملین است که هدف آن تغییر تصویر بین‌المللی روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین است.

تاکتیک‌ها: زندگی روزمره به‌جای سیاست

این بلاگرها به‌ندرت وارد مباحث سیاسی می‌شوند. در عوض، بیشتر محتوای آن‌ها به سبک زندگی، گردشگری، غذا و فرهنگ روسیه اختصاص دارد. سفر به مناطق اشغالی، معرفی شهرهای کوچک روسیه و روایت از «امنیت و آرامش» در مسکو، از جمله تاکتیک‌های اصلی این جریان رسانه‌ای است. کارشناسان این روش را نرمال‌سازی نرم اشغالگری می‌دانند که در لایه‌های روابط‌عمومی فرهنگی پنهان شده است.

واکنش‌ها و انتقادها

تحلیلگران رسانه‌ای در آلمان هشدار داده‌اند که این کمپین می‌تواند بر افکار عمومی به‌ویژه جوانان تأثیر بگذارد. برخی سیاستمداران اروپایی نیز این فعالیت‌ها را ابزار جنگ هیبریدی روسیه عنوان کرده‌اند. در مقابل، بلاگرهایی مثل گراف ادعا می‌کنند که تنها در حال «اشتراک تجربه‌های شخصی» هستند.

نویسنده: آناستازیا تیخومیروا (Anastasia Tikhomirova)
تاریخ انتشار: 24 سپتامبر 2025
منبع:Zeit Online

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

 

لینک کوتاه: https://www.shara.ir/?p=43724

ارسال به
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توئیتر ارسال به واتس آپ ارسال به واتس آپ اشتراک گذاری در لینکدین ارسال به تلگرام
قبلی ۲۵ سال تجربه نورین هرون در روابط‌عمومی؛ از یک آژانس تک‌نفره تا همکاری با برندهای بزرگ
نورین هرون از مسیر ۲۵ ساله‌ی خود در روابط‌عمومی می‌گوید؛ مسیری که با خلاقیت، ریسک‌پذیری و تمرکز بر تیم به موفقیت پایدار رسید.
بعدی پایان دوران گوشی‌های هوشمند؟ بیل گیتس و آینده خالکوبی‌های الکترونیکی
بیل گیتس پیش‌بینی می‌کند خالکوبی‌های الکترونیکی جایگزین گوشی‌های هوشمند خواهند شد و تجربه دیجیتال را متحول می‌کنند.

نظر بدهید

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید

2 × سه =

جدیدترین مطالب

  • نمایشگاه «عکاسی خبری سیاه» در موزه هنر کارنگی: روایتی بی‌تعصب از تاریخ و هویت سیاه‌پوستان آمریکا
    این نمایشگاه تاریخ و هویت سیاه‌پوستان آمریکا را با روایت خودشان، در برابر نگاه کلیشه‌ای رسانه‌های سفیدپوست به تصویر می‌کشد.
  • امین جیران به عنوان معاون مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور منصوب شد
    امین جیران با حکم رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، به عنوان معاون این مرکز منصوب شد و سوابق گسترده‌ای در رسانه و روابط عمومی دارد.
  • پایان دوران گوشی‌های هوشمند؟ بیل گیتس و آینده خالکوبی‌های الکترونیکی
    بیل گیتس پیش‌بینی می‌کند خالکوبی‌های الکترونیکی جایگزین گوشی‌های هوشمند خواهند شد و تجربه دیجیتال را متحول می‌کنند.
  • بلاگرهای بین‌المللی در خدمت کرملین؛ «جنگجویان مطیع روابط‌عمومی پوتین»
    یک شبکه از بلاگرهای خارجی، به‌ویژه آلمانی‌ها، در حال تبلیغ تصویر مثبت از روسیه به‌عنوان کشوری آزاد و جذاب هستند؛ کمپینی که طبق گزارش‌ها از سوی کرملین پشتیبانی مالی می‌شود.
  • ۲۵ سال تجربه نورین هرون در روابط‌عمومی؛ از یک آژانس تک‌نفره تا همکاری با برندهای بزرگ
    نورین هرون از مسیر ۲۵ ساله‌ی خود در روابط‌عمومی می‌گوید؛ مسیری که با خلاقیت، ریسک‌پذیری و تمرکز بر تیم به موفقیت پایدار رسید.
  • کتاب «ما چگونه ما شویم؟» منتشر شد | تحلیلی بر گسست اجتماعی ایرانیان و راهکارهای زیست اجتماعی پویا
    کتاب «ما چگونه ما شویم؟» نوشته فرنود حسنی با نگاهی آینده‌نگر، عوامل گسست اجتماعی ایرانیان را بررسی کرده و راهکارهایی عملی برای بازتعریف هویت جمعی و زیست اجتماعی پویا ارائه می‌دهد.
  • انتخاب هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کاشمر | معرفی اعضای اصلی و علی‌البدل
    هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کاشمر با رأی‌گیری از نمایندگان روابط عمومی ادارات شهرستان انتخاب شد و اعضای اصلی، علی‌البدل، بازرس و خزانه‌دار برای یک دوره دوساله معرفی شدند.
  • پایش افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای؛ راهبرد روابط عمومی آب و فاضلاب برای عبور از پاییز کم‌بارش
    مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، پایش مستمر افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای را راهبرد اصلی برای مدیریت کم‌آبی و عبور از پاییز کم‌بارش پیش‌رو اعلام کرد.
  • نوجوانان و شبکه‌ های اجتماعی؛ استفاده بیش از حد، فشار روانی و ناکامی در کاهش زمان حضور آنلاین
    مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد بیشتر نوجوانان می‌خواهند کمتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، اما موفق به این کار نمی‌شوند.
  • بانک اطلاعات متخصصان روابط عمومی ایران
  • عضویت در بانک اطلاعات متخصصان روابط عمومی ایران
  • ارسال خبر به شارا
  • عکس های روابط عمومی
  • ویدئوی های روابط عمومی
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
  • اخبار روابط عمومی
  • مقالات روابط عمومی
  • تازه های نشر روابط عمومی
  • انتصابات روابط عمومی
  • جهان روابط عمومی
  • ارتباطات و روزنامه نگاری
  • اخبار بانک و بیمه
  • روابط‌ عمومی
  • روابط عمومی ایرانی
  • فناوری نو و هوش مصنوعی
  • مسئولیت اجتماعی و ESG
  • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
  • تبلیغات و بازاریابی
  • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
  • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
  • فروشگاه روابط عمومی
  • کنفرانس بین ‌المللی روابط عمومی ایران
  • جشنواره مردم داری ایران
  • جوایز صنعت روابط عمومی ایران
  • اجلاس ملی مدیران روابط‌ عمومی
  • رخداد ملی روابط‌ عمومی
  • روز جهانی روابط‌ عمومی
  • جشنواره ملی انتشارات روابط‌ عمومی
شارا شارا
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است. © 2024– 2015