شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || طبق گزارش Brand Finance، در سال 2024، روند تغییر در ارزش برندهای رسانهای جهان به وضوح قابل مشاهده است. در دهه گذشته، برندهای بزرگ رسانهای از جمله دیزنی و NBC به سمت شرکتهای فناوری مانند گوگل و تیکتاک تغییر کردهاند. این تغییر به دلیل تغییر الگوهای مصرف رسانهای و شیفت مردم به سمت پلتفرمهای پخش آنلاین و شبکههای اجتماعی است.
در حال حاضر، نه برند از ده برند با ارزش جهان بر پخش محتوا تمرکز ندارند، بلکه بر توزیع محتوای تولید شده توسط کاربران یا شخص ثالث متمرکز شدهاند. در این بین، گوگل با ارزش 333.4 میلیارد دلار، به عنوان با ارزشترین برند رسانهای جهان باقی مانده است. به دنبال آن، تیکتاک با 84.2 میلیارد دلار و فیسبوک با 76 میلیارد دلار در ردههای دوم و سوم قرار دارند.
در زیر فهرستی از با ارزشترین برندهای رسانهای جهان تا سپتامبر 2024 ارائه میشود:
اینستاگرام به عنوان سریعترین برند رسانهای در حال رشد شناخته شده و ارزش آن با افزایش 49 درصدی به 70 میلیارد دلار رسیده است. در مقابل، دیزنی با کاهش 6 درصدی به 46.7 میلیارد دلار رسیده است، که نشاندهنده چالشهای این برند در برابر رقبای آنلاین است.
این آمار و ارقام نشاندهنده تغییرات قابل توجه در صنعت رسانه و نحوه تعامل برندها با مصرفکنندگان است.
نویسنده: برونو وندیتی
منبع انگلیسی: Visual Capitalist
منبع فارسی: شارا
تاریخ انتشار: 25 اکتبر 2024
انتهای پیام/
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
نظر بدهید