بازاریابی دیجیتال در رکود: بازاریابان بودجه تبلیغاتی خود را کاهش می‌دهند

از 16 پلتفرم تبلیغاتی که در مورد آنها پرسیدیم، تعداد کمتری از پاسخ‌دهندگان گفتند که انتظار دارند در 12 پلتفرم در مقایسه با سه ماهه اول سال جاری روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

تنها متا، مایکروسافت و لینکدین سرمایه‌گذاری بیشتری از تبلیغ‌کنندگان دریافت خواهند کرد. برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری با تیک‌تاک ثابت خواهد بود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بر اساس نظرسنجی از خوانندگان Search Engine Land، بازاریابان قصد دارند در 12 ماه آینده نسبت به ابتدای سال روی پلتفرم‌های تبلیغاتی کمتری سرمایه‌گذاری کنند.

از 16 پلتفرم تبلیغاتی که در مورد آنها پرسیدیم، تعداد کمتری از پاسخ‌دهندگان گفتند که انتظار دارند در 12 پلتفرم در مقایسه با سه ماهه اول سال جاری روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

تنها متا، مایکروسافت و لینکدین سرمایه‌گذاری بیشتری از تبلیغ‌کنندگان دریافت خواهند کرد. برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری با تیک‌تاک ثابت خواهد بود.

تعداد کمتری از تبلیغ‌کنندگان انتظار دارند که در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل سرمایه‌گذاری کنند.

متا پلتفرمی بود که بیشترین افزایش سرمایه‌گذاری مورد انتظار را در بین تمام پلتفرم‌های موجود در نظرسنجی تجربه کرد.

برخلاف گزارش‌های مربوط به رشد انفجاری در سایت‌های خرید، تعداد کمتری از خوانندگان Search Engine Land می‌گویند که در سه‌ماهه سوم نسبت به سه ماهه اول روی آن پلتفرم‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بازاریابان در حال کاهش بودجه‌های تبلیغاتی خود هستند. این امر می‌تواند به دلایل مختلفی باشد، از جمله افزایش تورم، رکود اقتصادی و تغییر در رفتار مصرف‌کننده.

با این حال، برخی از پلتفرم‌ها همچنان مورد توجه بازاریابان هستند. متا، مایکروسافت و لینکدین پلتفرم‌هایی هستند که بیشترین افزایش سرمایه‌گذاری مورد انتظار را تجربه می‌کنند. این پلتفرم‌ها دارای مخاطبان زیاد و متنوعی هستند و می‌توانند به بازاریابان کمک کنند تا به اهداف خود دست یابند.

گوگل نیز همچنان پلتفرم تبلیغاتی محبوبی است. سرمایه‌گذاری در گوگل برای بازاریابان به این معناست که آنها می توانند به مخاطبان هدف خود در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند.

اپل و پلتفرم‌های خرده فروشی در حال کاهش سرمایه‌گذاری هستند. اپل با افزایش قیمت محصولات و خدمات خود، هزینه تبلیغات را برای بازاریابان افزایش داده است. پلتفرم‌های خرده فروشی نیز با افزایش رقابت از سوی پلتفرم‌های آنلاین، با چالش‌های جدیدی مواجه هستند.

پلتفرم‌های صوتی/تصویری نیز در حال کاهش سرمایه‌گذاری هستند. این پلتفرم ها هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و بازاریابان هنوز در حال آزمایش آنها هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بازاریابان در حال تغییر نحوه سرمایه‌گذاری در تبلیغات هستند. آنها به دنبال پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانند به آنها کمک کنند تا به اهداف خود دست یابند و سرمایه خود را به طور موثرتری خرج کنند.

منبع انگلیسی: Search Engine Land
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی