شبکه اطلاعرسانی روابطعمومیایران (شارا) || این مقاله از خبرنامه CMO فوربس به بررسی چالشهایی میپردازد که بازاریابان در عصر دادههای بزرگ با آن مواجه هستند. علیرغم دسترسی به حجم عظیمی از دادهها، بسیاری از بازاریابان زمان زیادی را صرف آمادهسازی دادهها برای تجزیه و تحلیل میکنند که مانع از اقدام آنها میشود.
این مقاله هوش مصنوعی را به عنوان راهحلی بالقوه برای خودکارسازی وظایف آمادهسازی دادهها و آزاد کردن زمان بازاریابان برای تمرکز بر فعالیتهای استراتژیکتر ارائه میکند.
بازاریابان به طور فزایندهای درگیر وظایف مربوط به دادهها هستند: 41٪ از بازاریابان حداقل نیمی از زمان خود را صرف آمادهسازی دادهها برای کمپینها و تجزیه و تحلیل میکنند.
آمادهسازی دادهها مانع از اقدام میشود: این امر به دلیل چالشهایی مانند ادغام دادهها، پاکسازی و قالببندی دادهها و حجم عظیم دادههاست.
هوش مصنوعی میتواند وظایف آمادهسازی دادهها را خودکار کند: این امر میتواند بازاریابان را آزاد کند تا بر فعالیتهای خلاقانهتر و استراتژیکتر تمرکز کنند.
سرمایهگذاری در ابزارهای هوش مصنوعی ضروری است: بازاریابان باید برای غلبه بر چالش های دادهها و ارتقای کارایی، ابزارهای هوش مصنوعی را در نظر بگیرند.
بازاریابان در دنیای دادههای بزرگ با حجم عظیمی از اطلاعات روبرو هستند. با این حال، آمادهسازی این دادهها برای تجزیه و تحلیل میتواند زمانبر و طاقتفرسا باشد. هوش مصنوعی راهحلی بالقوه برای خودکارسازی وظایف آمادهسازی دادهها و آزاد کردن زمان بازاریابان برای تمرکز بر فعالیتهای با ارزش تر ارائه میدهد. بازاریابان باید برای غلبه بر چالش های دادهها و ارتقای کارایی، سرمایهگذاری در ابزارهای هوش مصنوعی را در نظر بگیرند.
این مقاله بر اهمیت یکپارچهسازی دادهها به عنوان گامی کلیدی در آمادهسازی دادهها تأکید میکند.
این مقاله همچنین اشاره میکند که هوش مصنوعی میتواند فراتر از خودکارسازی وظایف آمادهسازی دادهها، بینشهای عمیقتری را ارائه دهد.
در مجموع، این مقاله دیدگاهی خوش بینانه در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای متحول کردن نقش بازاریابان ارائه میدهد.
منبع انگلیسی: forbes
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|
نظر بدهید