انتخاب مدیر روابط عمومی از چالش های مهم استاندار همدان

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || انتخاب مدیر روابط‌ عمومی استانداری همواره از آن دست انتصاباتی است که بسیار مورد توجه اهالی رسانه است و صد البته که استاندار در این خصوص باید مباحث بسیاری را مد نظر قرار دهد.

به گزارش تیتربرتر از همدان؛ حمید ملانوری در دولت چهاردهم به عنوان استاندار همدان منصوب شد و با حضور چند ماهه خود در استان همدان در جلسات مختلف و از جمله نشست هم اندیشی با مدیران رسانه ها نشان داده است که تاکنون شناخت دقیق و کارشناسانه و درستی از استان همدان بدست آورده و همچنین در انتصاب هایش نیز زیر بار فشارهای مختلف از هر سو نرفته است.

ملانوری با انتصاب امیری به عنوان مدیر کل حوزه استاندار انتخاب شایسته ای انجام داد و البته در بحث انتصاب معاونت سیاسی با وجود برخی ظرفیتها و گزینه ها در استان و خارج از استان، اما می توانست اقدام بهتری به نمایش بگذارد، با این حال در همین ابتدای کار به این انتخاب استاندار غیربومی احترام گذاشته و منتظر می مانیم تا عملکرد معاونت سیاسی را ارزیابی کنیم.

استاندار همدان همچنین تا امروز ارتباط مناسبی با اقشار و گروه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته و دیدارها و حضور در مراسم و برگزاری نشستهای مختلف بیانگر این موضوع است.

انتخاب یزدان آزرمی به عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات و اسدالله ربانی مهر به عنوان مدیرکل اجتماعی نیز از دیگر انتصاب های دقیق و کارشناسانه این استاندار غیربومی است چرا که آزرمی و ربانی مهر هر دو در حوزه کاری خود متخصص و دارای تجربه کافی هستند.

در این میان نکته مهم، انتخاب دقیق و درست یک مدیرکل روابط‌ عمومی است و قطعا استاندار در این خصوص چالش های بسیاری خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی استانداری در ابتدا باید از جنس رسانه یا سابقه ارتباط با اهالی رسانه را داشته باشد، حضور افرادی همچون آقایان مخفی، ربانی مهر و خوش گفتار و خانم حبیبی موید این نکته است.

روابط عمومی استانداری در صورت عدم ارتباط مناسب با رسانه ها به طور قطع با مباحث و چالش های متعددی مواجه خواهد شد.

ارتباط و مدیریت روابط عمومی های دیگر دستگاه ها و نهادها نیز از جمله مواردی است که مدیر روابط عمومی استانداری باید توان هم افزایی آنها را داشته باشد.

در یک جمله و شاید خلاصه کلام، روابط عمومی نه تنها ویترین تمام عملکرد استانداری و خدمات دولت در استان است، بلکه مدیر و پشتیبانی کننده بسیاری از همایش ها و جلسات و نشستها و بازدیدهای دولتمردان در آینده نه چندان دور است که باید توانایی این مسئولیت بزرگ را داشته باشد.

اما در این میان استاندار و دست اندرکاران مربوطه در بحث انتخاب مدیر روابط ‌عمومی می توانند با انتخاب فردی شایسته، بسیاری این شاخص ها را در کنار تیمی قوی در بدنه حوزه روابط عمومی محقق سازند.

به طور قطع مدیر روابط عمومی استانداری نیازمند حضور افرادی در کنار خود از اهالی رسانه است و هر چه این تیم قوی تر باشد حاصل و نتیجه کار بهتر خواهد بود.

با احترام به تمامی زحمات تیم روابط عمومی استانداری اما نیاز است که این تیم تغییر کرده و افرادی در این حوزه کار کنند که به تفکرات دکتر پزشکیان معتقد بوده و بتوانند دولت چهاردهم و استاندار را در اهداف ترسیم شده یاری کنند.

هر چند محمدرضا خوش گفتار در کار خود در این مدت توانمند ظاهر شد و عملکرد خوبی از خود نشان داد اما بالاخره هر آمدنی را رفتنی است و تغییر لازمه حضور دولت های جدید است.

انتهای پیام/