استعفای جری گرینفیلد از بن اند جری به دلیل اختلاف با یونیلیور بر سر جنگ غزه
جری گرینفیلد، بنیانگذار بن اند جری، به دلیل محدودیت‌های یونیلیور در موضع‌گیری درباره جنگ غزه از سمت خود استعفا داد.

استعفای بنیانگذار «بن اند جری» به دلیل اختلاف با یونیلیور بر سر جنگ غزه
شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || جری گرینفیلد (Jerry Greenfield)، یکی از بنیانگذاران برند بستنی «بن اند جری» (Ben & Jerry’s)، پس از سال‌ها اختلاف با شرکت مادر یعنی یونیلیور (Unilever) بر سر موضع‌گیری در قبال جنگ غزه، از سمت خود کناره‌گیری کرد. او در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند با وجدان راحت در شرکتی فعالیت کند که آزادی بیان این برند را محدود کرده است.

این اختلافات از سال ۲۰۲۱ آغاز شد؛ زمانی که «بن اند جری» فروش محصولات خود در کرانه باختری اشغالی را متوقف کرد. تصمیمی که به شکایت این برند از یونیلیور منجر شد، چراکه مدیران «بن اند جری» اقدامات شرکت مادر را تلاشی برای ساکت کردن آن توصیف کردند. این برند حتی جنگ غزه را «نسل‌کشی» نامیده است، موضعی که در میان شرکت‌های بزرگ آمریکایی کم‌سابقه محسوب می‌شود.

گرینفیلد در نامه‌اش نوشت که استقلال «بن اند جری» نتیجه توافق ادغامی بود که او و شریکش بن کوهن (Ben Cohen) در زمان فروش به یونیلیور در سال ۲۰۰۰ مذاکره کردند. او تأکید کرد این استقلال با محدودیت‌های اخیر از بین رفته است.

سخنگوی واحد بستنی‌سازی یونیلیور که برند «مگنوم» (Magnum) را هم شامل می‌شود، در واکنش گفت که با دیدگاه گرینفیلد مخالف است و تلاش کرده تا بنیانگذاران را در گفتگویی سازنده برای تقویت ارزش‌های اجتماعی برند مشارکت دهد. با این حال اعلام شد گرینفیلد از سمت «سفیر برند» استعفا داده و او طرف هیچ دعوی حقوقی نیست.

یونیلیور هنوز به درخواست‌ها برای اظهارنظر مستقیم پاسخ نداده است. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که «بن اند جری» پس از سال‌ها اختلاف، اکنون خواستار استقلال بیشتر پیش از عرضه سهام «مگنوم» در بورس ماه نوامبر شده است.

هفته گذشته بن کوهن نیز خواستار «آزادسازی بن اند جری» شد تا ارزش‌های اجتماعی آن حفظ شود. او مدعی شد برند تلاش کرده بود سهام خود را به ارزش ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بفروشد اما پیشنهاد رد شد.

«بن اند جری» که در سال ۱۹۷۸ در یک پمپ بنزین قدیمی در ورمونت تأسیس شد، همواره مأموریت اجتماعی خود را در کنار تولید محصولات حفظ کرده بود. با این حال، اختلافات اخیر نشان می‌دهد کشمکش میان آرمان‌های اجتماعی این برند و سیاست‌های تجاری یونیلیور همچنان ادامه دارد.

نوشته: شیوانی تانا | منبع: رویترز | تاریخ: ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۵

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/