استراتژی‌های ضروری روابط‌عمومی برای تبلیغ پیام شما در سال 2022

همه‌گیری باعث آشکارتر شدن مفاهیم خاصی از روابط‌عمومی شده است: پیام یک سازمان باید با عباراتی بسیار دقیق تبلیغ شود، و مصرف‌کنندگان باید بر اساس شرایط‌شان و آنچه که مرتبط می‌دانند مورد هدف قرار گیرند.

استراتژی‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند پیام خود را در مقیاس وسیع‌تر تبلیغ کنید و در عین حال از نظر توسعه کسب‌وکار در سال آینده بسیار تأثیرگذار باشند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| متخصصان ارتباطات و روابط‌عمومی (PR) انتظار داشتند که سال 2021 سالی باشد که ما در نهایت بتوانیم به موقعیت قبل از همه‌گیری برگردیم. حتی دقیق‌ترین کمپین‌های روابط‌عمومی در ابتدای سال گذشته در نهایت بی‌اثر یا به کلی کنار گذاشته شدند، به دلیل اینکه همه‌گیری همچنان به تغییر هر استراتژی شناخته شده در کتاب راهنمای روابط‌عمومی ادامه داده است. هیچ حرفه ای وجود ندارد که از زمان شروع همه گیری در حال تغییر و تحول نبوده باشد.

همانطور که با سال دیگری روبرو هستیم که در حال حاضر مملو از ابهام و عدم اطمینان است، متخصصان روابط‌عمومی از نظر استراتژی هایی که می توانند برای تقویت موفقیت آمیز پیام های مشتریان و سازمان خود واقعاً به آنها اعتماد کنند، گیج شده‌اند.

به یک معنا، همه‌گیری باعث آشکارتر شدن مفاهیم خاصی از روابط‌عمومی شده است: پیام یک سازمان باید با عباراتی بسیار دقیق تبلیغ شود، و مصرف‌کنندگان باید بر اساس شرایط‌شان و آنچه که مرتبط می‌دانند مورد هدف قرار گیرند.

استراتژی‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند پیام خود را در مقیاس وسیع‌تر تبلیغ کنید و در عین حال از نظر توسعه کسب‌وکار در سال آینده بسیار تأثیرگذار باشند.

مخاطب هدف هنوز عمدتاً به عنوان اعضایی از جامعه تعریف می شود که به احتمال زیاد به پیام شما پاسخ مثبت می دهند و به نوعی عمل می کنند. برای اینکه پیام شما در فضای رسانه ای بسیار شلوغ شنیده شود، باید عادات مخاطبان هدف خود را درک کنید.

به عنوان مثال، نیمی از جمعیت جهان در یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی فعال هستند، بنابراین سازمان ها باید حیاتی ترین مؤلفه های کمپین های روابط‌عمومی خود را متناسب با این عادت سفارشی کنند، زیرا در اینجاست که مخاطبان هدف زیادی مقدار قابل توجهی از زمان خود را متمرکز می کنند.

متخصصان روابط‌عمومی که درک کاملی از مخاطبان هدف مشتریان خود ایجاد می کنند، خود را در موقعیت قوی تری قرار می دهند تا بهترین تصمیم را در مورد عبارات و محتوای کمپین های روابط‌عمومی خود بگیرند.

فناوری را در آغوش بگیرید

قبلاً به رسانه‌های اجتماعی اشاره کردم، اما کتاب راهنمای جدید روابط‌عمومی از متخصصان روابط‌عمومی می‌خواهد که فناوری را در مقیاس وسیع‌تری برای دستیابی به موفقیت بپذیرند. در دنیای امروز، برای درک مخاطب هدف خود، باید ماشین ها را نیز بشناسید. برای اینکه پیام یک سازمان بتواند در چنین محیط رسانه‌ای شلوغ شنیده شود، پیام شما باید راه خود را از طریق فیلترها، الگوریتم‌ها، بهینه‌سازهای محتوا و موتورهای جستجو توسعه پیدا کند. سازمان ها برای عبور از این جنگل به شدت به فناوری تکیه می کنند.

فناوری‌ها همچنین می‌توانند در آشکار کردن موضوعات پرطرفدار و مهم‌تر از آن، نشان دادن واکنش جامعه به آن موضوعات به متخصصان روابط‌عمومی بسیار مؤثر باشند. برای برجسته شدن در جامعه مدرن، یک سازمان باید بداند که چگونه از فناوری برای ایجاد ردپای دیجیتال مناسب استفاده کند.

تیم روابط‌عمومی خود را بسازید

کمپین های روابط‌عمومی موفق از استفاده از طیف گسترده ای از ابزارها و منابع برای کمک به سازمان برای ترویج پیام خود استفاده می کنند. آموزش مصرف‌کننده، قرار دادن محصول و وب‌سایت‌های اینترنتی، همگی از اجزای رایج در استراتژی‌های روابط‌عمومی مدرن هستند. قبل از اینکه نیاز به راه اندازی یک کمپین روابط‌عمومی داشته باشید، برای ایجاد تیمی از مشاوران و فروشندگان قابل اعتماد که می توانند در ایجاد پیام، محتوا، توزیع رسانه دقیق و موارد دیگر کمک کنند، وقت بگذارید.

جامعه را درگیر کنید

 روابط‌عمومی موفق در سال 2022 به این معنی است که سازمان ها باید فراتر از ارائه “ارزش سهامداران” به اختصاص منابع معمول برای ارائه حمایت ملموس از تلاش های بشردوستانه، جامعه و محیط زیست باشند. این یکی از کلیدی ترین کلیدهای روابط‌عمومی موفق در جامعه مدرن است زیرا می تواند حس اعتماد را در بین مخاطبان هدف سازمان القا کند.

همانطور که در سال جدید پیش می رویم، متخصصان روابط‌عمومی که مایل به استفاده از فناوری هایی هستند که می تواند به آنها کمک کند تا بازارهای هدف خود را بهتر بشناسند و همچنین تعهد خود را به بشردوستی و عدالت اجتماعی نشان دهند، کسانی هستند که از بالاترین سطح موفقیت در دریافت پیام های خود لذت خواهند برد. در فضای شلوغ رسانه شنیده می شود. هنگامی که راهبردهای فوق اتخاذ شد، یک جامعه آگاه گوش فرا خواهد داد.

 

 

منبع انگلیسی:  forbes

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
جسیکا استارمن عضو شورای فوربس