ارتباطات بحران: دفاع از اصول واقعی و شفاف

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تصویری که رسانه‌ها از “ارتباطات بحران” به نمایش می‌گذارند، به‌طور اشتباهی آن را به ابزاری برای دستکاری و پنهان‌سازی حقیقت معرفی کرده است. اما واقعیت ارتباطات بحران، مقابله با بحران‌ها و بازسازی اعتماد از طریق شفافیت و صداقت است.

متخصصان روابط عمومی بحران مسئولیت دارند تا در مواقع بحرانی، مانند رسوایی‌ها یا بلایای زیست‌محیطی، با اقدام سریع و شفاف، اعتماد عمومی را جلب کنند.

این نوع ارتباطات برخلاف تصورات غلط، به‌جای ساختن روایت‌های نادرست، بر برقراری انصاف و بازگرداندن اعتبار تمرکز دارد. در بحران‌هایی مانند تایلنول در دهه 1980 یا نشت نفت BP در 2010، شفافیت و پاسخ سریع به بحران‌ها منجر به بازسازی برند و حفظ اعتماد عمومی شد.

هدف نهایی ارتباطات بحران، مقابله با بحران‌ها و شفاف‌سازی حقیقت است تا از آسیب به شهرت و اعتماد جلوگیری شود. این فرآیند نه تنها برای سازمان‌ها، بلکه برای افراد مشهور نیز ضروری است تا از شهرت خود در برابر چالش‌های رسانه‌ای و عمومی محافظت کنند.

منبع انگلیسی: PRDaily
منبع فارسی: شارا