شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || روزنامه گاردین روز گذشته (آدینه ۲۴ نوامبر/ ۳ آذر) در گزارشی، از تلاش گسترده و مداوم برجستهترین شرکت روابطعمومی جهان (موسوم به ادلمن Edelman) برای افزایش محبوبیت رژیمهای استبدادی عربی و بهبود چهره آنها در میان افکار عمومی داخلی و خارجی پرده برداشت.
بنابه این گزارش، امارات در صدر این کشورها قرار دارد؛ به ویژه که روزهای آینده نیز میزبان رهبران جهان در نشست آب و هوایی (کاپ۲۸) است.
گاردین با همکاری بنیاد پژوهشی Aria دریافته: ادلمن و شرکتهای وابسته، میلیونها دلار از این دولتها، برای تقویت و بهبود تصویر، و نیز ترویج روایت مطلوب آنها دریافت کرده است.
از همینرو، نظرسنجیها معمولاً در ارزیابی میزان ترجیح رژیمهای استبدادی، ازجمله در امارات و عربستان اغراقآمیز بوده است؛ چرا که بسیاری از شرکتکنندگان نگران انتقام دولت هستند؛ اگرچه این امر، مانع از بهرهبرداری خود این دولتها از نتایج ادلمن، به منظور مشروعیتبخشی به حاکمیتشان نشده است.
رسانههای سعودی بطور گسترده به نتایج نظرسنجی ادلمن، برای نشان دادن محبوبیت رژیم آلسعود استناد میکنند.
بنا به گزارش شارا، دانیل ادلمن، شرکت ادلمن را در سال 1952 برای کمک به ایجاد برندهای پیشرو در شیکاگو تاسیس کرد. برخی مشتریان کنونی ادلمن عبارتند از: HP، مایکروسافت، فایزر، جنرال الکتریک، وال مارت، آزمایشگاه ابوت، سامسونگ، رویال داچ شل، کرافت، جانسون و جانسون و یونیلور.
شرکت ادلمن در حال حاضر بزرگترین شرکت روابط عمومی در جهان با 65 دفتر و بیش از 4400 کارمند در سراسر جهان است.
انتهای پیام/
|
نظر بدهید