ابزار سنجش بالابر گفتگوی فیسبوک رونمایی شد / ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

تاکنون، مطالعات و بررسی‌های انجام شده روی بالابر گفتگوی فیس بوک به سنجش کارآمدی تبلیغات، از طریق جداسازی مخاطبان آگهی دهنده به دو گروه می‌پرداخت: گروه تست تصادفی که آگهی‌ها را می‌بیند و گروه کنترل که آگهی‌ها را نمی‌بیند. این نوع از بررسی به تبلیغ کنندگان میزان کارآمدی آگهی‌های آنها را در برآوری هدف مورد نظرشان نشان می‌دهد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) فیسبوک قابلیت‌های جدیدی را اضافه کرده است تا به بازاریابان کمک کند تا به صورت دقیق بدانند که کدام یک از آگهی‌هایشان روی فیسبوک به بهترین شکل هدف تبلیغاتی آنها را برآورده می‌سازد.

این ابزار سنجش بالابر گفتگوی (Coversation Lift) به روز شده به آگهی دهندگان کمک می‌کند تا انتخاب‌های بازاریابی‌ای را داشته باشند که بر اساس دانش و آگاهی بیشتر ساخته شده‌اند، بنابراین آنها می‌توانند از این طریق به توسعه تجارت خود بپردازند.

تاکنون، مطالعات و بررسی‌های انجام شده روی بالابر گفتگوی فیس بوک به سنجش کارآمدی تبلیغات، از طریق جداسازی مخاطبان آگهی دهنده به دو گروه می‌پرداخت: گروه تست تصادفی که آگهی‌ها را می‌بیند و گروه کنترل که آگهی‌ها را نمی‌بیند. این نوع از بررسی به تبلیغ کنندگان میزان کارآمدی آگهی‌های آنها را در برآوری هدف مورد نظرشان نشان می‌دهد. اما آگهی دهندگان می‌توانند تبلیغات زیادی که یک هدف دارند را نیز با هم مقایسه کنند، بنابراین آنها می‌توانند نه تنها ببینند که آیا آگهی آنها عملکرد خوبی دارد یا خیر، بلکه قادرند تا دقیقاً ببینند که کدام رویکردهای تبلیغاتی به بهترین شکل برای هدف آنها کارکرد دارد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها
در میان سایر نکات، مطالعات و بررسی‌های انجام شده به وسیله بالابر گفتگو از طریق تست چندتایی و گروه‌های کنترل به عاملین تبلیغاتی کمک می‌کند تا موارد زیر را تعیین نمایند:
– کدام واحدهای تبلیغاتی به بهترین شکل اهداف آنها را برآورده می‌سازند
– آیا برند و آگهی‌های پاسخ مستقیم برای دستیابی به اهداف بهتر از آگهی‌های برند کار می‌کنند یا آگهی‌های پاسخ مستقیم از طرف خودشان عملکرد بهتری دارند
– آگهی‌های روی تلفن همراه چه ارزشی را میسر می سازند
– آیا خلاقیت سبک زندگی یا خلاقیت محصول- محور به بهترین شکل هدف آنها را برآورده می‌سازند


مطالعات موردی
مثلاً، ویکس، یک سکوی وبسایتی ابری، بررسی‌ای را به کمک بالابر گفتگوی فیسبوک و از طریق تست چندتایی و گروه‌های کنترل انجام داد تا تعیین نماید که آیا آگهی‌های پاسخ مستقیم، در ترکیب با آگهی‌های ویدئویی شناخت از برند، به اشتراک‌های برتر و بیشتر دست می‌یابند یا از طریق استفاده صرف از آگهی‌های پاسخ مستقیم. تست مذکور نشان داد که کمپین پاسخ مستقیم رشد قابل توجهی را در تعداد اشتراکات حاصل نمود، اما ترکیب آگهی‌های پاسخ مستقیم با آگهی ویدئویی اشتراکات بیشتری را در بر خواهد داشت.

به شکلی مشابه، باشگاه خرید آلمانی، وستوینگ یک مطالعه به کمک بالابر گفتگوی فیسبوک، از طریق تست چندتایی و گروه‌های کنترل را انجام داد تا تعیین نماید که آیا آگهی‌های لینکی در ثبت نام مشتریان موثرترند یا آگهی‌های چرخ و فلکی. این تحقیق دریافت که هر دو رویکرد بازاریابی برای هدفش موثر و کارآمد بودند اما در زمینه فرآهم آوری ثبت نام مشتریان، اگهی‌های چرخ و فلکی، 34 درصد موثرتر از آگهی‌های لینکی موفق‌تر بودند.

شناخت تاثیر آنلاین و آفلاین
به علاوه، مطالعات و تحقیقات انجام شده از طریق بالابر گفتگوی فیسبوک می‌توانند برای سنجش بالابر گفتگو در سطح کانال‌های خرید، نظیر فروشگاه‌ها، وبسایت‌ها و اپلیکشن‌ها صورت بگیرند، بنابراین عاملین تبلیغاتی می‌توانند به یک رویکرد یکپارچه در باره عملکرد آگهی خود دست پیدا کنند. سنجش چندکانالی تاثیر کلی تبلیغ منتشر شده را به آگهی دهنده نشان می‌دهد و او می‌تواند از طریق کانال دیده شود تا ببیند که آگهی در فروشگاه، به صورت آنلاین یا در اپلیکشن چگونه به فروش محصولات دست یافته است.

اجرای یک تست از طریق بالابر گفتگوی فیسبوک
وقتی فردی بداند کدام رویکردهای بازاریابی بهترین عملکرد را دارند، قادر خواهد بود تا به بهینه‌سازی کمپین‌ها بپردازد و به شکلی بهتر از بازگشت سرمایه صرف شده برای تبلیغ اطلاعات کسب نماید. برای اجرای تست از طریق بالابر گفتگوی فیسبوک فرد نیازمند:
– کمپینی است که تا به حال وجود نداشته و از قابلیت آماری کافی برای نتایج مفید و دقیق برخوردار است
– اطلاعات مکالمه‌ای در دسترس از طریق فیسبوک پیکسل، رخدادهای اپلیکیشنی یا آدرس‌های ایمیل یا شماره موبایل برای گفتگوهای آنلاین می‌باشد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)