شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || بازاریابی فینتک در سال 2025 با روندهایی همچون شخصیسازی با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل دادهها، بازاریابی مکالمهای، و ادغام با متاورس و وب 3.0 تحول خواهد یافت.
شرکتهای فینتک با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین قادر خواهند بود تا دادههای مشتریان را تحلیل کرده و پیامهای بازاریابی شخصیشده ایجاد کنند.
همچنین، بازاریابی صوتی و استفاده از دستیارهای مجازی مانند آمازون الکسا و گوگل اسیستنت (Google Assistant) نقش مهمی در جذب مشتریان خواهد داشت.
در کنار این، متاورس و وب 3.0 به شرکتهای فینتک فرصتی برای ارائه خدمات مالی نوآورانه در محیطهای دیجیتال فراهم میکند. امور مالی جاسازیشده نیز به این روند افزوده خواهد شد، جایی که خدمات مالی به طور یکپارچه در اپلیکیشنهای دیگر ادغام میشوند.
با افزایش آگاهی اجتماعی مشتریان، بازاریابی فینتک باید به پایداری و اخلاق توجه بیشتری داشته باشد.
همچنین، اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی مبتنی بر جامعه نیز در جذب نسلهای جوان و ایجاد اعتماد در مشتریان مهم خواهند بود. در نهایت، تغییرات نظارتی در صنعت فینتک و لزوم انطباق با قوانین جدید، از جمله GDPR، چالشهای جدیدی برای بازاریابان ایجاد خواهد کرد.
انتهای پیام/
نظر بدهید