شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهدخت بروجردی روز دوشنبه در نخستین نشست هم اندیشی روابط عمومی های موزه های استان تهران با تاکید بر بومی سازی روابط عمومی در ایران گفت: هدف روابط عمومی در غرب اثرگذاری روی مخاطب به هر طریق ممکن از جمله دروغ پردازی است که این موضوع در ایران اخلاقی نیست .
وی اظهار داشت: بومی سازی علوم انسانی در بخش روابط عمومی باید یکی از برنامه های مهم ما در کشور باشد، چرا که تمامی کتاب های روابط عمومی در ایران ترجمه متون غربی است .
وی افزود: ساختار و زیربنای روابط عمومی در ایران با غرب بسیار متفاوت است و ما نمی توانیم با چنین زیربنایی در ایران فعالیت کنیم .
وی ادامه داد: به طور مثال غربی ها اعتقاد دارند روابط عمومی ها باید به هر طریقی از جمله استفاده از دروغ روی مخاطب اثر بگذارند و به هدف خود برسند، اما این موضوع در کشور ما اخلاقی نیست .
بروجردی خاطر نشان کرد: بومی سازی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روابط عمومی پارک های علم و فناوری آغاز شده است .
مشاور وزیر علوم همچنین با اشاره به هزینه های زیاد تبلیغات در تلویزیون گفت: صدا و سیما حتی از نهاد ریاست جمهوری هم برای پخش برنامه ها پول دریافت می کند .
وی خاطر نشان کرد: وزیر علوم برای اهمیت دادن به مخاطبان و پاسخگویی به آنان دستور داده است تلفن های بی پاسخ در این وزارتخانه شناسایی شود، چرا که معتقد است پاسخگویی به مردم وظیفه ما است .
منبع: فارس
|
نظر بدهید