چگونه داده ها می توانند به شرکت شما در بهبود ارتباطات داخلی کمک کنند

شرکت های زیادی وجود دارند که در ارتباطات افقی یا عمودی خوب هستند، اما تعداد کمی از آنها در هر دو مهارت را دارند. اگر می خواهید همکاری یکپارچه ای داشته باشید که در آن همه احساس کنند شنیده می شوند، پس به استراتژی ای نیاز دارید که هر دو را بهبود بخشد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| اگر در تلاش هستید که ارتباطات داخلی خود را سریع و کارآمد کنید، ممکن است رویکرد اشتباهی را در پیش بگیرید. خوشبختانه، با تمام داده‌هایی که اکنون در اختیار دارید، می‌توانید انتخاب‌های آگاهانه داشته باشید و استراتژی‌های دقیقی را اجرا کنید که منجر به برقراری ارتباط سریع و بدون زحمت شود.

بیایید نگاهی گذرا به سه روش خاص مبتنی بر داده بیندازیم که می‌توانید ارتباطات داخلی شرکت خود را با سهولت نسبی تقویت کنید.


۱. برنامه ای برای ارتباطات جمعی داشته باشید

اگر کسب و کار شما برای تولید مداوم محصولات و پاسخگویی به تقاضا به کارایی زنجیره تامین بستگی دارد، می‌دانید که چقدر مهم است که کارها را با سرعت و بدون وقفه انجام دهید. اما وقتی یک کارمند انبار یا کارخانه مریض می شود و قادر به حضور در محل کار نیست چه اتفاقی می افتد؟

چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فراخوان‌ها و مسائل برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌نشده، کسب‌وکار شما را به عقب نمی‌اندازد؟ خب، می‌توانید از ابزارهای ارتباط جمعی مبتنی شروع کنید.


۲. ارتباطات افقی و عمودی را بهبود بخشید

شرکت های زیادی وجود دارند که در ارتباطات افقی یا عمودی خوب هستند، اما تعداد کمی از آنها در هر دو مهارت را دارند. اگر می خواهید همکاری یکپارچه ای داشته باشید که در آن همه احساس کنند شنیده می شوند، پس به استراتژی ای نیاز دارید که هر دو را بهبود بخشد.

برای ساده‌سازی ارتباطات داخلی، ابزارهای مناسب مهم هستند. سرویس‌های Slack، HipChat و سایر سرویس‌های گفتگوی رله اینترنتی (IRC) این نوع ارتباطات را بهبود می‌بخشند.

 

۳. شاخص‌های کلیدی عملکرد را شناسایی کنید

داشتن یک استراتژی ارتباط داخلی کافی نیست. اگر می‌خواهید موفق باشید، باید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را شناسایی کنید که به شما امکان می‌دهد کارایی ارتباطات داخلی خود را اندازه‌گیری کنید.

ارتباطات داخلی را در اولویت قرار دهید

قاتل شماره یک روابط چیست؟ به نظر می رسد خیانت، عدم صداقت، خودخواهی یا هر یک از مسائل سطحی دیگر باعث جدایی ها و طلاق ها می شود – ناشی از فقدان ارتباط است. تقریباً در هر موردی، می توانید پایان یک رابطه را به فقدان ارتباط ردیابی کنید.

خوب، تا حدی، همین امر برای مشاغل نیز صادق است. وقتی سازمان‌ها شروع به زوال می‌کنند، عموماً ریشه در ارتباطات داخلی ضعیف دارد و در حالی که ارتباطات سالم ممکن است مانع از سقوط یک شرکت نشود، مطمئناً می تواند تقویت مورد نیاز برای شناسایی مسائل و حرکت دادن کارها در جهت مثبت را فراهم کند.

 

نویسنده: لری آلتون

منبع انگلیسی: datafloq
 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران