شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)–|| با اجرای یک کمپین روابطعمومی میتوان به خواستههای مهم مورد نیاز هر بیزینس رسید. اما مشخص کردن مهمترین وظایف اصلی کمپین روابطعمومی به خواندن ادامه دهید.
بسترسازی برای ارتباط بهتر
شما از طریق روابطعمومی میتوانید با دو گروه از افراد، یعنی مشتریان و رسانههای بیرونی ارتباط بگیرید و یا برای ارتباط بهتر در آینده شرایط مناسب را فراهم کنید.
روابط رسانهای به ایجاد روابط مثبت با روزنامه نگاران، نشریات و سایر رسانههای خبری اشاره دارد. این فرآیند معمولاً شامل نوشتن بیانیههای مطبوعاتی، سازماندهی اطلاعیههای مطبوعاتی و برنامه ریزی مصاحبهها است. این امر نه تنها برای کسب و کار مفید است و محصولات شما در معرض دید قرار میگیرد بلکه رسانهها را ترغیب می کند تا برند شما را به صورت رایگان بازاریابی کنند.
رصد همیشگی رسانهها
با فعال بودن در حوزه روابطعمومی و رسانه به خوبی میتوانید تمامی کانالهای مربوطه را زیر نظر بگیرید، کامنتها در مورد برندتان را بررسی کنید، تا مشکلات را پیش از اینکه به بحران تبدیل شوند، حل کنید.
مدیریت بحران
مدیریت بحران روشی برای پذیرش، مدیریت و تلاش برای معکوس کردن ارتباطات و برداشتهای منفی پیرامون یک بحران تجاری است. هر چیزی که بتواند اعتبار برند شما را به خطر بیندازد یا از بین ببرد باید از طریق روابطعمومی مدیریت شود.
مدیریت بحران عملکرد مهمی در روابطعمومی است و باید سریع، مداوم و استراتژیک از آن استفاده شود. با استفاده از برخی ابزارهای روابطعمومی، میتوان از طریق نظارت بر گفتگوی آنلاین و بررسی کیفیت بازاریابی یا تبلیغاتی که ممکن است سوتفاهم یا برداشت نادرستی از آن صورت گیرد، بحرانها را پشت سر گذاشت.
راهاندازی کمپین
با دادههایی که از طریق روابطعمومی بدست میآورید، میتوانید برای راهاندازی یک کمپین موفق برنامه ریزی کنید. و اهداف بازاریابی و مارکتینگ را همگام با اهداف روابطعمومی پیش ببرید.
پوشش رسانهای رویدادها و اخبار سازمان
رویدادهای تجاری فرصتی برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما و جلب توجه برند شما هستند. اعم از اینکه شرکت شما میزبانی یک رویداد باشد و یا به عنوان یک هویت مجزا در رویدادی دیگر شرکت داشته باشد.
رویدادها همچنین از فرصتهای مهم فروش هستند. این رویدادها به شما فرصتی می دهد تا با مشتریان احتمالی ملاقات کرده و با مشتریان فعلی به صورت رو در رو تعامل داشته باشد.
همچنین از روابطعمومی میتوانید به عنوان راهی برای انتقال اخبار سازمان به مشتریان، همکاران و یا عموم استفاده کنید.
مشارکت در سخنرانی در رویدادها برای افزایش آگاهی از نام تجاری و به اشتراک گذاری رهبری منحصر به فرد، یا به اشتراک گذاری اطلاعات مبتنی بر داده که میتواند به ارتقا برند تجاری شما کمک کند، مفید است.
منبع: novinmarketing
|
نظر بدهید