آن کس که راه درازی در پیش دارد از مرکب خود خوب نگاهداری میکند
«راسین»
شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| اولین وظیفه مامور روابطعمومی این است که پشتیبانی و اشتیاق و علاقه کارکنان خود سازمان را نسبت به فعالیت های روابط عممومی سازمان جلب و نگاهداری کند. یکی از کارشناسان روابط عمومی درباره اهمیت پشتیبانی کارکنان خود مؤسسه چنین می نویسد: «من می توانم در صورت لزوم ۷۵ درصد اوقات خود را صرف کنم تا به همکاران خود بفهمانم که در ۲۵ درصد باقی مانده اوقات خود چه کارهائی می کنم.»
در جائی که روابط عمومی هنوز دائر نشده وظیفه مسئول رواط عمومی این است که دستگاه روابط عمومی را بر مبنای صحیح و استواری دایر کند و در جائی که دستگاه روابط عمومی دایر شده باشد وظیفه مسئول دستگاه این است که همکاری و پشتیبانی قسمتهای دیگر سازمان را نسبت به دستگاه روابط عمومی جلب نماید.
ماموران روابط عمومی برای انجام مقاصد زیر با بردباری تمام کوشش فراوان کنند:
۱ – مسئول روابط عمومی باید مدیران و مسئولان سازمان را با روح فعالیت های روابط عمومی آشنا سازد.
۲ – راجع به حدود اختیارات و مسئولیت های خود دستور کتبی دریافت دارد.
۳ – اعتماد و معاضدت همکاران خود را جلب نماید.
۴ – تمام مؤسسه را با اصول و برنامههای روابط عمومی آشنا سازد .
۵ -برای قسمتهای دیگر سازمان و کارکنان آن خدماتی انجام دهد.
۶– علاقه و فرصتی ایجاد کند که کارکنان سازمان در برنامههای روابط عمومی شرکت کنند.
۴ – اهتمام داشته که ارتباط سازمان با کارکنان خود صریح و بیپرده صورت گیرد.
دشوارترین کار مسئول روابط عمومی نفوذ کردن در ذهن مدیران و قبولاندن روح و اصول روابط عمومی به آنان است. برای این کار متصدی روابط عمومی باید دارای شخصیت بسیار جالب و نفوذ کلام و عزت و احترام خاص باشد و بتواند در موقع نیاز به آسانی به مدیران دسترسی پیدا کند.
موضوع هدایت و قبولاندن اصول روابط عمومی نباید محدود به مدیران درجه یک باشد بلکه مامور روابط عمومی باید سعی کند که مدیران دیگر و رؤسای ادارات و دوایر و حتی کارکنان مؤسسه را هم با اصول روابط عمومی آشنا و علاقه مند سازد.
|
نظر بدهید